لینک های دسترسی

Breaking News

امنیت، سبب مسدودی موقت سفارت آلمان در کابل


مقام های آلمانی می گویند آن کشور سفارت خویش را در کابل، از بیم یک حملۀ احتمالی، به طور موقتی مسدود ساخته است.

به نقل از آژانس خبری دی پی ای، توماس دی مزیری، وزیر دفاع آلمان امروز جمعه گفت، نشانه هایی را دریافته اند که بیانگر طرح های یک حمله بوده و برای مقابله با آن "تدابیر احتیاطی مد نظر گرفته می شود."

مارتین شیفر، سخنگوی وزارت خارجۀ آلمان نیز گفت که سفارت آن کشور در کابل اکنون مسدود بوده اما بنابر "دلایل امنیتی" از ارایۀ جزئیات بیشتر درین رابطه خودداری ورزید.

تا حال واضح نیست که سفارت آلمان چه زمانی فعالیت اش را در کابل از سر خواهد گرفت.

جانان موسی زی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفته است که از گزارش ها در مورد مسدودی سفارت آلمان درکابل که در رسانه ها نشر شده، اطلاع دارد اما وی از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

انتقال نیروهای آلمان

آلمان یکی از سهم گیرندگان عمدۀ نیرو های آیساف در افغانستان میباشد و در حال حاضر، بیش از ۳۸۰۰ سرباز آلمانی در افغانستان مستقر اند.

کم از کم چهار هزار تن از نیروهای آیساف بر اساس یک برنامه از قبل تعیین شده، ولایت کندز را به قصد مزارشریف ترک کردند و تأسیسات شان را به نیروهای داخلی ولایت کندز تسلیم دادند.

ختم ماموریت نظامی نیروهای آلمانی در ولایت کندز، در شمالشرق افغانستان، بر اساس یک جدول زمانی و در تفاهم با دولت افغانستان انجام می پذیرد، امری که تعهد جامعه جهانی مبنی بر همکاری های دوامدار دولت افغانستان را درقبال خواهد شد.

با آنکه مأموریت نظامی نیروهای آیساف در ولایت کندز به پایان رسیده است اما مقامات محلی می گویند که هم اکنون وضعیت امنیتی دراین ولایت خوب است، اما نیروهای پولیس دراین ولایت نیاز به تجهیزات لازم را دارند.

پیشتر مقام های امنیتی حکومت افغانستان اعلام کرده بودند که ظرف سالهای اخیر توانمندی نیروهای امنیتی داخلی بالا رفته و ازحمایت های گسترده مردمی برخوردارشده اند.

نیروی نظامی کشورهای آلمان، ایالات متحده امریکا، هالند، بلژیک و ارمنستان پیشتر در کمپ نظامی پی آر تی کندز حضور داشتند و با ختم مأموریت شان تأسیسات شان را به کندک اردوی ملی ولایت کندز تحویل دادند.

گزارش: خبرگزاری اسوشتدپرس و میرویس بیژن، خبرنگار رادیو آشنا در مزارشریف
ترجمه: احمد فؤاد لامع
XS
SM
MD
LG