لینک های دسترسی

Breaking News

اتهام بر پناهجوی افغان مایۀ افزایش تنش سیاسی در آلمان


پولیس آلمان روز جمعه پناهجوی افغان را به اتهام قتل و تجاوز جنسی بازداشت کرد
پولیس آلمان روز جمعه پناهجوی افغان را به اتهام قتل و تجاوز جنسی بازداشت کرد

معاون صدر اعظم آلمان گفته است که بازداشت پناهجوی ۱۷ سالۀ افغان در آن کشور به ظن تجاوز جنسی و قتل یک دانشجو، نباید به عنوان ابزاری برای "توطیۀ تبلیغاتی" کار گرفته شود، اما حزب ملی‌گرای آلمان حکومت را نیز در این تقصیر شریک می‌داند.

جوان پناهجوی افغان که سال گذشته بدون همراه وارد آلمان شده بود، به اتهام تجاوز جنسی و قتل یک دختر ۱۹ ساله که محصل طب بود، روز جمعه در شهر فریبورگ آلمان بازداشت شد.

مظنون که معاینات DNA و تصاویر ویدیویی محل جنایت، دست داشتن او را در این قضیه بر ملا می‌سازد تا کنون هیچ بیانی نداشته اشت. با اینحال، دستگیری او بر تنش ناشی از ورود صدها هزار پناهجوی جدید که سال گذشته وارد آلمان شدند، افزوده است.

جورج میوتن معاون حزب ملی‌گرای "بدیل برای آلمان" استدلال کرده است که انگلا مرکل صدر اعظم و زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان "بخش عمدۀ مسوولیت این عمل ظالمانه و سایر قضایایی را که پس از ورود لجام گسیختۀ پناهجویان غیرقانونی به گونۀ روزمره در آلمان اتفاق می‌افتد، بر دوش می‌کشند".

حزب "بدیل برای آلمان" که مخالف ورود پناهجویان به آن کشور است، سال گذشته در نظرپرسی های عامه وضعیت خوبی داشت و اکنون آرزومند است که در انتخابات سال آینده در پارلمان ملی راه پیدا کند.

زیگما گابریل به روزنامۀ بیلد آلمان گفته است "نباید اجازه دهیم که این عمل نفرت انگیز برای برانگیختن احساسات مردم و توطیۀ تبلیغاتی سوء استفاده شود. به همگان روشن است که مهاجران نیز ممکن به همان پیمانه مرتکب جرایم هولناک شوند که آلمانی‌ها می‌شوند".

ستیفن زیبرت سخنگوی حکومت آلمان این "جنایت رقت انگیز" را محکوم کرده و گفته است که "عامل آن باید با تمام نیروی قوانین آلمان مجازات شود". او گفت "نباید فراموش کنیم که در مورد عمل یک پناهجوی افغان حرف می‌زنیم، نه گروهی از مردم که مانند او افغان و پناهجو هستند".

در حالیکه اکثر آلمانی‌ها از پناهجویان استقبال کرده اند، یک اقلیت پر سر و صدا در آن کشور مخالفت شدید خود را با پناهجویان ابراز داشته است.

ای آر دی یکی ای شبکه های مشهور تلویزیونی آلمان به خاطر عدم پوشش خبری قضیۀ تجاوز جنسی و قتل که پناهجوی افغان به آن متهم شد، با موجی از انتقادات روبرو شد.

اما این شبکۀ تلویزیونی در بلاگ خود نوشته است که نخواسته است این قضیه را فراتر از سایر موارد قتل که در آلمان و جهان به وقوع می‌پیوندند، برجسته سازد.

گزارش: اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG