لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران آلمانی از ترس اسلامی شدن اروپا به جاده ها ریختند


شرکت کنندگان این راهپیمایی شعار های "من شارلی هستم" را حمل می کردند
شرکت کنندگان این راهپیمایی شعار های "من شارلی هستم" را حمل می کردند

بیش از ٢٠ هزار آلمانی که خود را جنبش پگیدا یا میهن پرستان مخالف اسلامی شدن مغرب زمین می خوانند، راهپیمایی بزرگی را در شهر درسدن آلمان برپا داشتند.

شماری زیادی از اشتراک کنندگان این راهپیمایی، بیرق فرانسه و پارچه ها و لوحه هایی را حمل می کردند که بر آن نوشته شده بود: "من شارلی هستم."

راهپیمایی شهر درسدن آلمان یک روز پس از آن صورت گرفت که بیش از یک میلیون نفر، به شمول شماری از رهبران جهان، شهر پاریس فرانسه، علیه افراطگرایی و دهشت افگنی مظاهره کردند. هدف از راهپیمایی فرانسه به نمایش گذاشتن همبستگی خوانده شده بود.

در حالی که هزاران نفر از جنبش پگیدا به ضد آنچه اسلامی سازی اروپا می خوانند، مظاهره کرده بودند؛ حدود دو کیلومتر دورتر از آنان، شماری از مردم در مخالفت با آنان دست به مظاهره زدند.

یک تن از مخالفان راهپیمایی جنبش پگیدا در آلمان
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:10 0:00

راهپیمایی های خودجوش ضد اسلامی شدن اروپا، ابتدا در اکتوبر سال گذشته با اشتراک چند صد نفر آغاز شد که بعد از آن هزاران تن، هر دوشنبه شب، در مرکز شهر درسدن آلمان گرد هم می آیند.

حکومت آلمان این حرکت پگیدا را مورد انتقاد قرار داده است. انگلا مرکل، صدراعظم آلمان بر اشتراک کنندگان این راهپیمایی را به این متهم نموده که گویا آنان در دل های شان نفرت می پرورانند.

خانم میرکل می گوید "... در یک کشور آزاد ما اجازه نمیدهیم که گروهی از باشنده گان ما بخاطر مذهب شان از سایرین مجزا شوند، این کار خلاف ارزش های اساسی ما است و این کار نکوهش انسانیت، وحشت افگنی، تبیض، افراطی گرایی است که درآلمان جای ندارد. ما نمیگذاریم این کار در هیچ جای دیگری اتفاق بیآفتد."

نشر دوبارۀ کاریکاتور منسوب به پیامبر اسلام

عکس العمل های ضد اسلامی در حالی در اروپا اوج می گیرد که مجلۀ طنزی شارلی ایبدو خبر نشر دوبارۀ کاریکاتور منسوب به پیامبر اسلام را در پوشش جلد نشریه آینده خود داده است.

این مجله سالهای قبل نیز به چاپ کاریکاتور های منسوب به پیامبر اسلام مبادرت ورزیده بود که مورد انتقاد شدید مسلمانان قرار گرفت. شماری این کار را اهانت به مسلمانان و عدول از مرز آزادی بیان خواند اما برخی دیگر آن را نمادی از آزادی بیان در غرب توصیف نمود.

حمله ای که هفتۀ پیش بر دفتر مجلۀ شارلی ایبدو در پاریس صورت گرفت، ظاهراً دلیل آن نیز چاپ و پخش همین کاریکاتور های منسوب به حضرت محمد بوده است.

قضیۀ حمله بر دفتر شارلی ایبدو، هنوز داغ بوده و پولیس فرانسه دیروز گفت که حدود شش مظنون دیگر این حمله، متواری بوده و تحت تعقیب قرار دارند.

این افشاگری پولیس بعد از آن صورت می گیرد که حکومت فرانسه ١٠ هزار نیروی اضافی را برای محافظت محلات حساس در آن کشور مستقر ساخته است.

به گفته وزیر داخله فرانسه ۴٧٠٠ تن از این نیروها برای محافظت از مکاتب و محلات بودوباش یهودیان به وظیفه گماشته شده اند.

تدفین و تکریم کشته شدگان پاریس

چهار یهود فرانسوی ای که در جریان گروگان گیری یک مارکیت یهودیان هفته گذشته در پاریس کشته شده بودند، امروز در اسرائیل به خاک سپرده شدند.

نعش این یهودان فرانسوی صبح امروز پس از آن به اسرائیل انتقال یافت که بنیامین نتیاهو صدراعظم آن کشور، در سفرش به پاریس به خانواده های این افراد اجازۀ دفن عزیزان شان را در بیت القدس داد.

از جانب دیگر، مقامات حکومتی، اقارب و همکاران آن سه افسر پولیس فرانسوی که هفته قبل در حملات شهر پاریس کشته شده بودند، آخرین مراتب احترام خود را به قربانیان ابراز داشتند.

فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز که در این مراسم حضور داشت، ضمن قدردانی از خدمات افسران کشته شده، آن ها را قهرمانان فرانسه خواند.

در جملۀ این افسران کشته شدۀ پولیس که در مراسم خاص از سوی حکومت فرانسه مورد تحسین و تکریم قرار گرفتند، یکی آن مسلمان بود.

XS
SM
MD
LG