لینک های دسترسی

Breaking News

ملیگرایان آلمان: اسلام در کشور ما جا ندارد


ملیگرایان هفتۀ گذشته در مخالفت با اعمار یک مسجد در آلمان مظاهره کردند
ملیگرایان هفتۀ گذشته در مخالفت با اعمار یک مسجد در آلمان مظاهره کردند

چند هفته پس از آنکه حزب ملیگرای آلمان گفت که در آن کشور جایی برای اسلام نیست، اکنون این حزب بر احزاب عمدۀ اسلامی تندتر تاخته و خواستار محدود کردن آزادی دینی بیش از چهار میلیون مسلمان در آلمان شده است.

اعضای ارشد حزب بدیل برای آلمان یا AfD روز دوشنبه نشست خود را با شورای مرکزی مسلمانان نیمه تمام گذاشته و این شورا را به ناکامی در تقبیح باورهای دینی مقصر دانست که از دید ملیگرایان در تناقض با قانون اساسی آلمان قرار دارد.

چند روز پیش حزب AfD در مخالفت با ساختن یک مسجد در ایالت تورینگیا به پا خاسته و برای نخستین بار با گروه مسما به میهن پرستان اروپایی ضد اسلامی شدن غرب یا پگیدا ملحق شد. هردو گروه مدعی اند که گنبد و منار این مسجد نمادی از تلاش اسلام برای تسخیر اروپا است.

با اینحال شورای مرکزی مسلمانان آلمان ساختن مسجد را نشانۀ از ادغام مسلمانان در جامعۀ آلمان خوانده و آن را برای تمسک و پرداختن آزادانه به باورهای مسلمان در آلمان حایز اهمیت می داند.

پگیدا نیز به شدت مخالف حضور گستردۀ مسلمانان در آلمان است. یکی از بنیانگذاران پگیدا در این اواخر به خاطریکه پناهجویان را "چهارپا" و "زباله" خوانده بود، به نفرت انگیزی مجرم شناخته شد.

پگیدا و AfD به خاطر مخالفت شدید با ورود سیل پناهجویان عمدتاً مسلمان به آلمان از محبوبیت بی پیشینه در بین آلمانی‌ها برخوردار شده اند. اما ضدیت AfD با موضعگیری حکومت صدر اعظم آنگلا مرکل که "اسلام را متعلق به آلمان" می خواند، این حزب را در میان ملیگرایان آلمان محبوب ساخته است.

گزارش: اسوشیتدپرس
برگردان: نجیب الله احمدیار

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG