لینک های دسترسی

Breaking News

پنجاه پناهجوی دیگر افغان از آلمان اخراج می‌شود


آرشیف: وزارت مهاجرین گفته است که این پناهجویان بر اساس "اعلامیۀ مشترک" میان افغانستان و اتحادیه اروپا اخراج می‌شوند
آرشیف: وزارت مهاجرین گفته است که این پناهجویان بر اساس "اعلامیۀ مشترک" میان افغانستان و اتحادیه اروپا اخراج می‌شوند

‌مقام‌های آلمانی در نظر دارند که حدود پنجاه پناهجوی دیگر افغان را از آن کشور اخراج کنند.

اسلام الدین جرات، سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، در مصاحبه با صدای امریکا ضمن تائید این خبر گفت که اخراج این پناهجویان به اساس توافق صورت گرفته است که در آخر سال ۲۰۱۶ میان افغانستان و اتحادیه اروپا به امضا رسید.

به گفتۀ آقای جرات، از آغاز "اعلامیۀ مشترک که میان افغانستان و اتحادیه اروپا به امضا رسید" تا حال ۲۰۰ پناهجوی افغان از آلمان اخراج شده اند.

آقای جرات گفت قرار است فردا ۵۰ تن از مجردین که درخواست های پناهندگی شان رد شده است، به افغانستان انتقال یابند. به گفتۀ آقای جرات، این پناهجویان بین سنین ۱۸ تا ۳۰ سال می باشند.

سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان همچنین گفت که شماری از این پناهجویان به محاکم نیز دسترسی داشتند و روند اخراج آنان پس از آن آغاز شد که درخواست پناهندگی شان رد شد.

آقای جرات همچنین گفت که وزارت وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در همکاری با حکومت آلمان و سازمان بین المللی مهاجرت یا IOM با پناهجویانی که از آلمان بر می گردند، بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو کمک مالی می کند. علاوه بر آن، در قسمت کار یابی برای آنان در دوایر حکومتی اولویت داده خواهد شد و تلاش صورت می گیرد تا برای آنان سر پناه نیز فراهم گردد.

خبر گزاری آلمان گزارش داده است که قرار است این دستۀ ۵۰ نفری از افغان های پناهجو، چهار شنبه شب از آن کشور اخراج و به کابل برگردانیده شوند. بر اساس این گزارش، پناهجویان افغان قرار است از شهر مونیخ به کابل رد مرز شوند.

از سوی دیگر، کابینۀ آلمان یک طرحی را روز چهار شنبه تصویب کرد که بر اساس آن اخراج پناهندگانی که درخواست هایشان در آن کشور رد گردیده، آسان شود. بر اساس لایحۀ تصویب شده، روند اخراج پناهندگان سرعت داده شده و شمار بیشتر مهاجرین مجبور به ترک آلمان خواهند شد.

آلمان در این اواخر، اخراج پناهندگان افغان را آغاز کرده ،اما شماری از حکومات دیگر که با پدیدۀ مهاجرت در تعامل اند، اقدام آلمان را مورد انتقاد قرار داده و گفته اند که افغانستان یک کشور مصؤون نبوده و افغان های مهاجر باید به آن کشور باز گردانیده نشوند.

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG