لینک های دسترسی

Breaking News

تقاضای انگلا مرکل از مردم آلمان برای حمایت از وی



انتظار می رود که حزب چپگراه انگلا مرکل صدراعظم آلمان در انتخابات جدید پارلمانی بیشترین رای را حاصل کند که وی را در موقفی قرار می دهد که بتواند برای چهارسال دیگر بحیث صدراعظم انتخاب گردد.

خانم مرکل به روز شنبه در آخرین روز مبارزات انتخاباتی، رای دهنده گان را ترغیب کرد تا از وی پشتیبانی نمایند.

خانم مرکل گفت:« من از مردم آلمان می خواهم که قویا از من پشتیبانی کنند تا بتوانم برای چهار سال دیگر برای یک آلمان قویتر کار کنم ، آلمانی که از علایق خود دفاع می کند و همچنان دوست کشور های دیگر است. »

کلاوس لاریس ، پروفیسر رشته روابط بین المللی از پوهنتون کارولاینای شمالی، می گوید مرکل شاید خواستار شراکت و همکاری با حزب سوسیال دموکرات به رهبری پییر ستاینبروک ، رقیب فعلی اش، گردد.

آقای ستاینبروک می گوید:« حزب سوسیال دموکرات ممکن در حدود بیست و پنج تا بیست و هشت فیصد آرا را بدست آورد. بنا اگر انگلا مرکل با آن حرب ائتلاف کند، مسلما او از اکثریت در پارلمان برخوردار می گردد. این ائتلاف ، که ائتلاف بزرگ خوانده می شود، دو حزب را قادر می سازد تا یکجا حکومت کنند. »

انگلا مرکل در دور اول انتخابات در سال 2005 با حزب سوسیال دموکرات ائتلاف بزرگ را تشکیل داد. اما در انتخابات روز یکشنبه حزب سوسیال دموکرات به تنهایی توانست کرسی های کافی را بدست آورد.


کوشش صدراعظم المان به پیروزی در انتخابات
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:41 0:00

حزب سوسیال دموکرات می تواند ائتلافی را با حزب سبز تشکیل دهد و باعث کنار زدن انگلا مرکل از کرسی صدارت شود. این در حالیست که موضوعات اقتصادی انتظار میرود که از اهمیت در نزد رای دهنده گان در این دور انتخابات در المان برخوردار باشد.
XS
SM
MD
LG