لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان از نفوذ تندروان در میان پناهجویان نگرانی دارد


مقصد نهایی سفر اکثر پناهجویان آلمان است
مقصد نهایی سفر اکثر پناهجویان آلمان است

رئیس ادارۀ استخبارات داخلی آلمان روز سه شنبه هشدار داد که افراطگرایان اسلامی ممکن در صدد جلب و جذب پناهجویان جوانی باشد که راهی آلمان اند.

هنس جورج مسن همچنان ابراز نگرانی کرده است که اسلامگرایان به بهانۀ ارایۀ کمک های بشردوستانه می توانند از وضعیت پناهجویان سود جسته و آنان را به صفوف خود جلب کنند.

آقای مسن گفت "توجه ما به گونۀ ویژه معطوف به جوانان پناهجویی است که بدون همراه سفر می کنند، کسانیکه می توانند طعمۀ سهلی برای اسلامگرایان باشند."

درست ساعاتی پیش از این بیانات، پولیس آلمان بر هشت محل به شمول یک مسجد در برلین یورش برد. گمان می رود که از این محلات برای حمایت از اسلامگرایان درگیر جنگ در سوریه، کار گرفته می شد.

بیانات رئیس ادارۀ استخبارات داخلی آلمان می تواند دیدگاه منقسم آلمانی ها در مورد نحوۀ رسیدگی به سیل پناهجویان به آن کشور را بیشتر از هم فاصله دهد.

مسن گفت که شمار مسلمانان محافظه کار سلفی در آلمان به ۷۹۰۰ نفر رسیده است، حالانکه شمار آنان در ماه جون ۷۵۰۰ نفر بود.

حدود ۷۴۰ نفر از آلمان – یک پنجم آنان زنان اند – برای پیوستن به صفوف تندروان به سوریه و عراق سفر کرده اند. یک سوم این افراد اکنون دوباره به آلمان ببرگشته اند و ۱۲۰ نفر آنان در جنگ کشته شده اند.

با اینهمه، ادارۀ استخبارات داخلی آلمان گفته است که هیچ مدرکی تا هنوز در دست نیست که نشان دهد اسلامگرایان در میان پناهجویان شرق میانه نفوذ کرده باشند.

XS
SM
MD
LG