لینک های دسترسی

Breaking News

تأکید آلمان بر بازگشتاندن مهاجرین افغان


"راه های بدیل برای جلوگیری از ترک افغان ها از افغانستان پیدا شود"
"راه های بدیل برای جلوگیری از ترک افغان ها از افغانستان پیدا شود"

صدارعظم آلمان می گوید که روند بازگشتاندن مهاجرین باید بهتر شود.

حملات اخیر دهشت افگنانه در آلمان، مخالفان و حتی شماری از هم پیمانان انگلا مرکل صدراعظم آن کشور را جرأت بیشتر داده تا پالیسی او را مبنی بر پذیرپش بیش از یک ملیون مهاجر به آن کشور مورد انتقاد شدید قرار دهد.

بیشتر این مهاجرین، کسانی اند که از خطر جنگ در افغانستان، سوریه و یا هم عراق به آلمان و دیگر کشور های اتحادیۀ اروپا پناه برده اند.

دو حمله کننده، یکی پناهندۀ سوری که خود را در شهر اسنباخ منفجر ساخت و دومی که اغلب مهاجر پاکستانی یا افغان بود و با کارد بر مردم در یک قطار آهن در منطقۀ بایرن آلمان حمله ور شد، با گروه های تندرو اسلامی رابطه داشتند.

حملات اخیر هر گونه تصوری را از بین برده که گویا آلمان در برابر حملات مشابه دهشت افگنانه که در فرانسه، گروه دولت اسلامی مسؤولیت آن را پذیرفت، امن میباشد.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که به خاطر پاسخگویی، مجبور شده از یک رخصتی و دورۀ تفریحی برگردد، می گوید که دهشت افگنان در پی محدود ساختن آمادگی آن کشور برای پذیرفتن پناهجویان می باشند، اما به گفته وی حکومت آلمان این کار را نخواهد کرد.

خانم مرکل امروز در پی حملات اخیر در جنوب آلمان در یک نشست خبری صحبت کرد و این را هم گفت که دهشت افگنان در پی ایجاد نفرت و ترس، بین ادیان و فرهنگ ها بوده اما آلمان "قاطعانه" در برابر این کار دهشت افگنان خواهد ایستاد.

تاکید بر برگشتاندن مهاجرین افغان

مهمتر از همه صدر اعظم آلمان بر اهمیت بهبود روند بازگشتاندن پناهجویان افغان به افغانستان نیز تاکید کرد.

او گفت که "ما باید روند بازگشتاندن پناهجویان را بهتر بسازیم. کار های در این مورد آغاز شده است، اما به گونه مثال، ما باید با افغانستان یکجا کار کنیم تا راه های بدیل برای جلوگیری از ترک افغان ها از آن کشور پیدا کنیم و روند بازگشتاندن پناهجویان را از اینجا یعنی آلمان امکان پذیر بسازیم."

خانم مرکل افزود که آلمان برای رسیدگی به بحران مهاجرت باید با کشور های شمال افریقا نیز همکاری اش را بهبود بخشد.

ادامۀ بحران در سرحد صربستان

یک گروه از مهاجرین و پناهندگان در صربستان علیه مسدود بودن سرحدات به ویژه سرحد هنگری دست به اعتصاب غذایی زدند.

حدود ۱۰۰ مرد به شمول نوجوانان که بیشتر آنان افغان اند در منطقۀ هورگوز صربستان که هم سرحد هنگری است از چندین روز به اینسو اعتصاب کرده و تنها آب نوشیده اند.

این ۱۰۰ نفر روز یکشنبه به این منطقه رسیده و از رهبران اتحادیۀ اروپا خواسته اند تا برای آنان در برابر مسدود بودن سرحدات پاسخگو باشند.

هنگری به تازگی قیودات در سرحد را افزایش داده و در هر روز تنها اجازۀ ورود ۳۰ نفر را که بیشتر خانواده های دارای اطفال خورد سال اند، میدهد. پولیس هنگری بقیه مهاجرین و پناهندگان را که در تلاش ورود غیر قانونی اند از داخل شدن به آن کشور منع کرده است.

XS
SM
MD
LG