لینک های دسترسی

Breaking News

اروپا پناهجویان مرد را اخراج می کند


اکثریت افرادی که در سال ۲۰۱۶ در اروپا درخواست پناهندگی دادند، مردان اند
اکثریت افرادی که در سال ۲۰۱۶ در اروپا درخواست پناهندگی دادند، مردان اند

قانونگزار فنلندی افغان تبار می گوید که کشورهای اروپایی مایل به اخراج زنان پناهجو نیستند.

با هجوم سیل پناهجویان افغان و سوری به کشورهای اروپایی، موضوع پذیرش یا رد آنها در کشورهای میزبان به یک مبحث گرم سیاسی مبدل شده است. به تازگی موضوع برگشت اجباری مردان جوانی که از افغانستان به اروپا پناهنده شده اند در میان سیاسیون و قانونگزاران اروپایی مطرح می شود.

نسیمه رزمیار، عضو پارلمان فنلند میگوید "در فنلند رفتار با خانواده ها نسبت به افراد جوان فرق میکند. در اروپا آگاه اند که وضعیت زنان افغان تاکنون بهتر نشده به همین دلیل فامیل ها احساس میکنند که این افراد نیاز به پناهنده گی داشته باشند. با آنکه دختر یا بچه جوان به دلایل نا امنی میآیند و تقاضای پناهنده گی میکنند. خانواده ها با خرج پول زیاد جوانان را به اروپا میفرستند.

بانو رزمیار همچنان گفت اخیرآ دولت فنلند با افغانستان و عراق توافق نموده اند تا بزودی جوان های افغان را به کشور هایشان برگردانند. برگشتاندن مردم از اروپا کار آسان نیست وبه پول نیاز دارد، به همین دلیل افراد با دریافت جواب منفی برای پناهنده گی تا یک مدت منتظر بمانند.

نسیمه رزمیار: کشور فنلند با خانواده ها برای پناهنده گی شان کمک میکند
نسیمه رزمیار: کشور فنلند با خانواده ها برای پناهنده گی شان کمک میکند

نسیمه رزمیار، عضو پارلمان فنلند می گوید در حالاتی که افراد با خانواده هایشان به اروپا میرسند بیشتر ازطرف کشورهای اروپایی استقبال میشوند بخاطریکه وضعیت زنان افغان بهتر نشده و خشونت های تازه علیه زنان هرروز در رسانه های منعکس میشود.

یما نوری، کارشناس مسایل مهاجرین در ناروی می گوید که شمار افغانهای که به کشورشان از ناروی برگشتانده شده اند درحال افزایش است. او گفت به سبب آن که درخواست پناهندگی شمار زیادی افغانها مشابه است، تقاضای پناهندگی شان رد می شود.

مهاجرت قانونی

دسته ای دیگری از قانون گزاران درفنلند روی این بحث می کنند که نوع ویزه کاری یا مسلکی برای افغانها و مهاجرین درنظر بگیرند تا آنها درعوض پرداخت پول هنگفت به قاچاقبران، پول شانرا در کشورهای اروپایی سرمایگذاری کنند و به ویزهء ورود دریابند.

بیشتر از یک میلیون پناهجو که اکثریت شان سوری و افغان خوانده شده در سال ۲۰۱۵ وارد کشورهای اروپایی شد. مقام های افغان گفته اند که بیش از ۱۴۷ هزار شهروند افغانستان به اروپا مهاجرت کرده اند. این رقم در چندین دههء مهاجرت افغانها به اروپا، بی سابقه خوانده شده است.

نسیمه رزمیار، عضو پارلمان فنلند از حزب سوسیال دموکرات میگوید کشور فنلند سالانه حدود ۱۵ الی ۲۰ هزار مهاجر می پذیرد اما رقم سه هزار مهاجردرسال ۲۰۱۴ به ۳۳ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است که مایهء نگرانی قانون گزاران فنلندی شده است.

درحالی که قوانین مهاجرت در کشورهای اسکندیناوی همچو سویدن، فنلند، ناروی و دنمارک مشابه است ما هرکشور نظر به شرایط اقتصادی و اجتماعی خودش قوانین مهاجرت را شدیدتر ساخته است.

مصاحبه را درینجا میتوانید بشنوید:

صحبت با نسیمه رزمیار درمورد وضعیت پناهجویان افغان در اروپا
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:20 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG