لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات وزیر خارجهٌ جرمنی در مورد قوای آنکشور در افغانستان


گایدو ویسترویلی، وزیر خارجه جرمنی می گوید عساکر ناتو سال آینده انتقال مسولیت امنیتی را در سه تا چهار ولایت افغانستان به قوای محلی آغاز می نماید.

گایدو ویسترویلی، وزیر خارجه جرمنی می گوید عساکر ناتو سال آینده انتقال مسولیت امنیتی را در سه تا چهار ولایت افغانستان به قوای محلی آغاز می نماید.

ویسترویل به روز جمعه گفت حد اقل یکی از این ولایات در شمال افغانستان شامل این پلان خواهد بود، جاییکه عساکر جرمنی در آنجا مستقر هستند.

وی گفت جزییات این پلان در ماه نوامبر در جریان یک جلسهٌ ناتو مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه جرمنی در جریان سخنرانی در مجلس سفلی پارلمان از عملیات نامؤفق کشورش در افغانستان بیحث یک ضرورت دفاع نمود. ویسترویل گفت جرمنی در افغانستان متعهد باقی خواهد ماند تا مردم افغانستان بتوانند برای خود ثبات ایجاد نمایند.

جرمنی ۴۵۰۰ عسکر در افغانستان دارد . رهبران جرمنی می گویند تا سال ۲۰۱۳ عساکر خود را از افغانستان خارج می نمایند.

وزیر دفاع برتانیه می گوید دو عسکر آن به روز پنجشنبه در انفجارات جداگانه در ولسوالی سنگین ولایت هلمند کشته شدند. در عین زمان ناتو به روز جمعه اعلان نمود قوای مشترک افغان و بین المللی یک قوماندان طالبان را دستگیر نمودند که مسؤلیت انتقال شورشیان طالبان از طریق سرحد بداخل افغانستان برای انجام حملات را به عهده داشت.

قوای ائتلاف می گوید این قوماندان طالبان به روز سه شنبه در ولایت ننگرهار دستگیر شده بود . ناتو می گوید این مرد سهولت هایی را برای نفوذ فعالین لشکر طیبه ، گروهی که در پاکستان مستقر است، فراهم ساخته است.

XS
SM
MD
LG