لینک های دسترسی

Breaking News

غنی در کنگره امریکا سخنرانی می کند


این نخستین خطابه رئیس جمهور غنی به هر دو مجلس کنگره امریکا خواهد بود
این نخستین خطابه رئیس جمهور غنی به هر دو مجلس کنگره امریکا خواهد بود

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا به طور رسمی از محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تقاضا نموده است تا به تاریخ ۲۵ مارچ در یک مجلس مشترک کنگره (نمایندگان و سنا) خطابه ایراد کند.

انتظار می رود که رئیس جمهور غنی و داکترعبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در ماه جاری به واشنگتن سفر کنند.

این نخستین سفر آقایون غنی و عبدالله به ایالات متحده پس از تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان خواهد بود.

در خبرنامه ای که از دفتر آقای بینر انتشار یافته از افغانستان به حیث دوست و متحد مُهم ایالات متحده یاد شده است.

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده همچنان گفته است که "این خطابه همچنان یک فرصت مُهمی خواهد بود تا از رئیس جمهور تازه انتخاب شده ای (افغانستان) شنید که چگونه ایالات متحده می تواند برای توسعه اهداف مشترک ما و ابراز مجدد تعهد ما به مردم افغانستان، ادامه دهد".

یک مقام در ریاست جمهوری افغانستان که خواست نامش گرفته نشود به صدای امریکا گفت که رئیس جمهور غنی تقاضای سخنرانی به مجلسین کنگره امریکا را پذیرفته است.

پیش از این حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در ۱۵ جون سال ۲۰۰۴ به هردو مجلس کنگرۀ ایالات متحده امریکا نطق ایراد کرده بود.

حزب جمهوریخواه در انتخابات میان دوره ای سال گذشته اکثریت را در هر دو مجلس کنگره امریکا از آن خود کرد. جمهوریخواهان در شماری از موارد اجندای تقنینی رئیس جمهور باراک اوباما را که از حزب دیموکرات است، به چالش گرفته اند.

رئیس جمهور کرزی در جون ۲۰۰۴ به مجلسین کنگره امریکا سخنرانی کرد
رئیس جمهور کرزی در جون ۲۰۰۴ به مجلسین کنگره امریکا سخنرانی کرد

XS
SM
MD
LG