لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: منافع ملی را به سلیقه های شخصی ترجیح دهید


رئیس جمهور افغانستان به مناسبت عید فطر ضمن ارسال پیام تبریکی به ملت افغانستان به موضوع اقتصاد و امنیت در کشورش اشاره کرده است.

محمد اشرف غنی در پیام عیدی اش گفته است که صلح دو خط موازی است. اشاره آقای غنی صلح با طالبان افغان و صلح با پاکستان است.

رئیس جمهور غنی گفته است که این دو صلح هر یک امری مجزا و مستقل است که با منطق جداگانه و درخور آن پیش خواهد رفت.

آقای غنی افزوده است که صلح با طالبان افغان بر این دیدگاه استوار است که آنان به عنوان شهروندان افغانستان، حق دارند بر سر دلایل مخالفت خود با نظام سیاسی کشور گفتگو کنند و در چارچوب نظام کشور برای بازگشت به زندگی مسالمت آمیز و سهم گرفتن در آبادی و انکشاف این آب و خاک راهی بیابند.

رئیس جمهور افغانستان اما گفته است تروریست های بین المللی که اجندای خاص خود را در منطقه تعقیب می کنند، حساب شان جدا است، و نیروهای دفاعی آنچنان که برای آنان قابل فهم است، پاسخ خواهند داد.

آقای غنی گفته است که انتظار دارد همۀ چهره های ملی و گروه های سیاسی با درک اهمیت موضوع صلح، منافع ملی را بر سلیقه های شخصی و گروهی ترجیح بدهند.

از کارهای رئیس جمهور غنی به مناسبت عید فطر، بر اساس بیانیه خبری ارگ، توزیع بیش از ۳۴ هزار تن گندم به مستحقان و در برخی مناطق دیگر که هزینه انتقال آن ایجاب نمی کرد، پول ۱۵ هزار تن به اقشار کم در آمد و بی بضاعت پرداخت شود.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG