لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: آدرس دفاتر طالبان در کویته را دارم


رئیس جمهور غنی می‌گوید که رهبران طالب در روز روشن در اسلام آباد با هم جلسه می‌کنند
رئیس جمهور غنی می‌گوید که رهبران طالب در روز روشن در اسلام آباد با هم جلسه می‌کنند

رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید که جنگجویان طالب در داخل پاکستان مراکز جلب و جذب دارند و او آدرس دفاتر طالبان در شهر کویته را می‎‌داند.

محمد اشرف غنی می‌گوید که جنگجویان زخمی طالبان در شفاخانه‌های پاکستان درمان شده و به گفتۀ وی سران طالب روز روشن در اسلام آباد مرکز پاکستان جلسه برگزار می‎کنند.

مقام‌های پاکستانی همواره موجودیت مراکز و پناهگاه های طالبان را در خاک خود رد کرده اند، اما در ماه می سال روان میلادی، اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان در اثر حملۀ طیارۀ بی پیلوت امریکایی در نزدیکی شهر کویته کشته شد.

رئیس جمهوری افغانستان در مصاحبۀ ویژه با تلویزیون جیوی پاکستان ضمن بیان این مطلب گفت که تلاش زیاد به خرج داده است تا رهبران نظامی و ملکی پاکستان را به عدم حمایت از طالبان ترغیب کند.

آقای غنی گفت که حکومت افغانستان به طالبان و دیگر گروه‌هایی که بر ضد پاکستان می‌جنگند در قلمرو خود جا نمی‌دهد و به گفتۀ وی افغانان توقع اقدام مشابه را از همسایۀ شرقی خود دارند.

پاکستان ادعا دارد که ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی در افغانستان پناهگاه دارد، همانگونه که کابل از موجودیت پناهگاه‌ها و مراکز آموزشی شبکۀ حقانی در پاکستان شکایت دارد.

آقای غنی گفت که تنها از زمانیکه حکومت وحدت ملی رویکار آمده است، نیروهای افغان ۱۱ عملیات نظامی را برای هدف قرار دادن ملا فضل الله انجام داده اند، حالانکه به گفتۀ وی حکومت پاکستان حتا یکبار هم برای سرکوب شبکۀ حقانی اقدام نکرده است.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که ملا منصور رهبر پیشین طالبان با پاسپورت پاکستانی سفر می کرد، اما به گفتۀ وی ملا فضل الله با پاسپورت افغانی از کابل به جایی سفر نکرده است.

آقای غنی در بخشی از مصاحبه با تلویزیون جیو گفت "ما به هیچ کسی پناهگاه نداده‌ایم، ما شبکۀ استخدام را به کسی باز نگذاشته‌ایم ...هر کودک چه افغان یا از پنجاب، پشاور، کویته، کراچی یا هر جای دیگر جهان با ارزش است و ما تهدید علیه هر کودک را تهدید به خود می‌پنداریم."

رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید که پاکستان در گام نخست باید بر ضد گروه‌های دهشت عملاً قیام کند، دوم بر فیصله‌های نشست هماهنگی چهار جانبه عمل کند و سوم کسانیکه مصالحه نمی‌کنند از پاکستان اخراج شوند.

XS
SM
MD
LG