لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: در یک هفتۀ گذشته سه‌صدمخالف مسلح کشته شدند


در حمله انتحاری برکارمندان موبی گروپ، هشت تن کشته شده اند و ۳۰ تن دیگر مجروح گردیدند.
در حمله انتحاری برکارمندان موبی گروپ، هشت تن کشته شده اند و ۳۰ تن دیگر مجروح گردیدند.

رئیس جمهور غنی عصر دیروز در دیدار با اعضای خانواده‌های کارمندان موبی گروپ که در حملۀ انتحاری در کابل کشته شدند، گفته است که حکومت در زمینۀ دستگیری، پیگیری و سپردن عاملین رویداد چهارشنبه گذشته به نهادهای عدلی و قضایی از تمام امکانات استفاده خواهد کرد.

او گفت به امنیت ملی وظیفه سپرده است تا این افراد را دستگیر کند و به پنجۀ قانون بسپارد.

آقای غنی تأکید کرد که "من هیچگاه از موقف ضعیف در گفتگوهای صلح با گروه‌های مخالف بحث نمی‌کنم، بلکه با تكيه به حمايت مردم از موضع قوت و عدالت با آنان صحبت می‌کنم."

رئیس جمهور غنی افزود، در جریان یک هفتۀ گذشته در جریان عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ۳۰۰ تن از مخالفین مسلح کشته شدند و انتقام خون مردم افغان‌ها گرفته خواهد شد.

در همین حال جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع به صدای امریکا در مورد کشته‌شدن ۳۰۰ مخالف مسلح در جریان یک هفتۀ گذشته چیزی نگفت؛ ولی افزود که نیروهای افغان در ۱۲ ولایت هم‌اکنون۱۵ عملیات را برضد مخالفان مسلح به پیش می‌برند.

آقای وزیری گفت "در بغلان ششم دلو عملیات آغاز شد؛ هفتم، هشتم و امروز هم ادامه دارد. در این سه روز 35 مخالف مسلح کشته شدند و 33 تن دیگر زخمی اند."

به گفتۀ آقای وزیری عملیات بغلان به خوبی پیش می‌رود و اکنون در حال تصفیه مناطقی در مربوطات ولسوالی دندغوری اند.

از سوی دیگر بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری، خانواده‌های قربانیان حملۀ انتحاری بر کارمندان موبی گروپ تاكيد كردند كه از حکومت خواهان تأمین عدالت، مجازات و دستگیری قاتلین و عاملین این حملۀ انتحاری در کابل اند.

آنان از رئیس جمهور خواستند تا این موضوع از جانب نهادهای عدلی و قضای افغانستان بگونه سریع و جدی پیگیری شود.

XS
SM
MD
LG