لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: فساد سبب افزایش تلفات اردو می‌شود


رئیس جمهور غنی، فساد را یکی از عوامل اساسی، افزایش تلفات نیروهای دفاعی می‌داند.
رئیس جمهور غنی، فساد را یکی از عوامل اساسی، افزایش تلفات نیروهای دفاعی می‌داند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، می‎گوید فساد یکی از عوامل اساسی، افزایش تلفات نیروهای دفاعی است. آقای غنی هم‎چنان به مسلکی بودن و ملی بودن اردو، تأکید کرد.

رئیس جمهور افغانستان که در برنامۀ یاد بود و قدردانی از قربانیان نیروهای دفاعی در مقر وزارت دفاع سخنرانی می‏‎کرد، گفت تبعیض، اختلاف و سیاست‎‌های کوچک در میان نیروهای اردوی ملی جایگاه ندارد.

رئیس جمهور غنی تلفات اردوی افغان را با فساد مرتبط خواند "فساد سبب این می‎شود که تلفات زیاد شود و فسادی که سبب افزایش تلفات شود، برای من و سربازان اردو قابل قبول نیست."

با این همه وزارت دفاع افغانستان در مورد تلفات نیروهای دفاعی چیزی نمی‎گوید. اما بر اساس گزارش دفتر سرمفتش ایالات متحدۀ امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار، در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی، ۵۵۲۳ نظامیان افغان (اردو و پولیس) در نبرد با گروه‌ های دهشت‌افگن کشته و ۹۶۶۵ تن نیز زخمی شده اند.

جنرال جان نیکلسن، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، نیز از افزایش شمار کشته‌ ها و زخمیان نیروهای امنیتی افغان سخن زده است.

در همین حال، گروه طالبان نیز ادعا کرده است که در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۷۵۰۰ نیروی امنیتی و دفاعی افغان را کشته است.

تلاش برای کاهش تلفات قوای امنیتی افغانستان

رئیس جمهور افغانستان اما دستور داده است که به کاهش تلفات نیروهای دفاعی این کشور و تجهیز آنان توجه جدی شود. او افزود "در این زمینه هیچ‎گونه غفلت وظیفوی را نمی‌‏پذیرم".

او گفت به بخش تدارکات نیروهای وزارت دفاع توجه جدی کرده و در شش ماه گذشته، ۷۰۰ پرسونل وزارت دفاع را از وظایف شان تبدیل کرده است.

آقای غنی بار دیگر خطاب به گروه‌های نظامی مخالف دولت گفت، پیش از این آنان بارها محاسبۀ اشتباه کرده اند و تکرار این اشتباه سبب نابودی این گروه‌ها خواهد شد.

قدردانی از قربانیان اردو

به مناسبت یادبود و قدردانی از قربانیان نیروهای دفاعی، حکومت افغانستان به خانوادۀ چهارده قربانی اردوی ملی آپارتمان رهایشی توزیع کرد.

رئیس جمهور غنی در این مراسم تعهد سپرد که توزیع منازل رهایشی به خانواده‌های "شهدای" نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، در اولویت قرار دارد که با تکمیل برنامۀ خانه‎سازی تا سه سال آینده، این کار عملی خواهد شد.

از سوی هم عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی افغانستان، از کارکردهای این وزارت برای رسیدگی به بازماندگان نیروهای دفاعی سخن گفت.

به گفتۀ وزیر دفاع در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، ۸۵ تن از وارثان قربانیان و معلولین جهت ادامۀ تحصیلات به یکی از پوهنتون‎های خصوصی (دنیا) و ۲۴۰ تن از وارثان قربانیان به بورسیه‎های هند معرفی شده اند.

هم‎چنان برای تعداد از وارثان قربانیان نیروهای اردوی ملی، زمین و پول برای ساخت منازل رهایشی، توزیع شده است.

XS
SM
MD
LG