لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: مقابله با دشمن اولویت تمام والیان است


رئیس جمهور غنی به تمام والیان دستور داده است که افزون بر تأمین امنیت، روی حکومتداری خوب نیز تمرکز کنند.
رئیس جمهور غنی به تمام والیان دستور داده است که افزون بر تأمین امنیت، روی حکومتداری خوب نیز تمرکز کنند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که آقای غنی امروز در مرکز توحید از طریق ویدیو کنفرانس با تمام مسؤولان درجه اول و امنیتی ولایات صحبت کرده است.

آقای غنی از تمام مسؤولین در مورد وضعیت امنیتی و حکومتداری جویای معلومات شده و از عملیات‌های نظامیان افغان در مقابل مخالفین مسلح اظهار رضایت کرده و وضعیت امنیتی را قناعت‌بخش خوانده است.

بربنیاد خبرنامه ارگ ریاست جمهوری، او به تمام والیان دستور داده است که افزون بر تأمین امنیت، روی حکومتداری خوب، برنامه‌های اقتصادی، ارائه خدمات بهتر نیز تمرکز کنند.

اما رئیس جمهور افغانستان تأکید کرده است که اولویت برای تمام والیان تأمین امنیت و مقابله به دشمن می‌باشد.

این تماس ویدیویی در حالی صورت می‌گیرد که پنج روز پیش طالبان عملیات بهاری شان را زیرنام (عملیات عمری) اعلام کردند؛ اما ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که این ویدیو کنفرانس بخشی از صحبت‌های دوره‌یی رئیس جمهور غنی با مسؤولین ولایات است.

درگیری هنوز هم در کندز جریان دارد

مقامات امنیتی در کندز می‌گویند که درگیری میان نظامیان افغان و طالبان مسلح در این ولایت از روز گذشته تا کنون جریان دارد و در نتیجۀ این درگیری ۷۰ مخالف مسلح کشته شده و ۴۵ تن دیگر زخمی شده اند.

شیرعزیز کامه‌وال قوماندان زون ۸۰۸ اسپین‌زر کندز به صدای امریکا گفت که طالبان پس از اعلان عملیات عمری می‌خواستند یک بار دیگر کندز را تصرف کنند و به همین هدف بر شهر و شماری از ولسوالی‌های این ولایت حملات شان را آغاز کردند.

جنرال کامه‌وال گفت که حملات طالبان عقب زده شده است و با کمک نیروهای هوایی، تلفات سنگینی به طالبان وارد گردیده است.

دیروز صبح راه خان‌آباد، امام صاحب، ‌علی‌آباد و چهاردره به روی ترافیک مسدود بود؛ اما کامه‌وال گفت که فعلاً تنها راه خان‌آباد مسدود است و متباقی راه‌های ولسوالی‌ها باز شده است.

در نخستین روز درگیری، پوسته‌های پولیس محلی به در منطقه چارخاب شهر کندز به کنترول طالبان درآمد؛ ولی قوماندان زون ۸۰۸ اسپین‌زر کندز گفت که برای تصرف دوبارۀ این پوسته‌ها عملیات را آغاز کرده اند.

کامه‌وال همچنان گفت، دیروز ۱۲ تن را به اتهام تبلیغ برضد دولت، در این ولایت بازداشت کرده اند که امروز تحت تحقیق قرار می‌گیرند.

او افزود که این افراد پس از بازجویی، در صورت بیگناهی آزاد خواهند شد ولی در صورت همدستی با مخالفین به سارنوالی سپرده می‌شوند.

طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای از عملیات گسترده بر پوسته‌های شهر و ولسوالی‌های کندز خبر داده و ادعا کرده اند که در نتیجۀ این عملیات‌ در ولسوالی‌های امام صاحب، قلعۀ زال، خان‌آباد، چهاردره و دشت ارچی شماری از پوسته‌ها را تحت کنترول در آورده و به نظامیان افغان تلفاتی را وارد ساخته اند.

درگیری در کنر

مقامات امنیتی در ولایت کنر می‌گویند که حمله مخالفین مسلح این کشور در ولایت کنر عقب زده شده است.

دگرمن شیرین‌آقا سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق به صدای امریکا گفت که ساعت هفت شب گذشته مخالفین مسلح بالای یکی از پوسته سرکوهی نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی غازی‌آباد ولایت کنر از سه استقامت حمله نمودند که با ضد حمله نیروهای امنیتی مواجه شدند.

او گفت که در این درگیری هشت مخالف مسلح و یک فرد ملکی کشته شدند، ۱۲ مخالف مسلح و سه فرد ملکی زخم برداشتند. از سوی دیگر باشنده‌گان محل به صدای امریکا گفتند که به نیروهای امنیتی افغان نیز تلفاتی وارد شده است.

هنوز طالبان مسلح در مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG