لینک های دسترسی

Breaking News

والیان به رئیس جمهور: ملیشه ها را مهار کنید


شمار دقیق ملیشه های خودسر در افغانستان معلوم نیست
شمار دقیق ملیشه های خودسر در افغانستان معلوم نیست

شماری از والیان و نمایندگان مردم افغانستان از حضور گروه های مسلح غیر مسوول ابراز نگرانی کرده و از رئیس جمهور محمد اشرف غنی خواسته اند تا علیه این افراد به گونۀ جدی اقدام کند.

آقای غنی در پاسخ به پیشنهاد نمایندگان مردم به خاطر منحل شدن گروه های مسلح غیر مسوول گفت که حکومت مصمم است که علیه این گروه ها بر خورد جدی نماید، اما این موضوع باید با اجماع کامل و دور از مسایل سلیقوی انجام شود.

آقای غنی خواستار همکاری نمایندگان مردم در آوردن اصلاحات در حکومت شد و گفت که به خاطر ایجاد اصلاحات بنیادی به فشارها تسلیم نشده و برخورد سلیقه یی نمی کند.

رئیس جمهور غنی در دیدار با والیان و نمایندگان کابل، غزنی، نورستان، فراه، سرپل، سمنگان، میدان وردک، خوست، تخار، بادغیس، بغلان و فاریاب از آنان خواست تا در زمینه جلب و جذب افراد به صفوف قوای امنیتی و دفاعی کشور تلاش کنند.

رئیس جمهور غنی گفت که به تمام والیان صلاحیت داده شده تا موجودیت قوای امنیتی را از نگاه کمیت، اکمالات، منابع، ظرفیت واقعی تثبیت نموده و مشکلات و خطرات را با در نظرداشت وضعیت واقعی ولایتها ارایه کنند تا باشد که بر اساس آن تصمیم گرفته شود.

هفتۀ گذشته لوی درستیز اردوی ملی افغانستان نیز در سفر به ولایت ننگرهار برای رهبری جنگ بر ضد شورشیان گروه داعش گفت ملیشه های مسلح غیر مسوول یا در چوکات دولت بپیوندند یا هم به گفتۀ وی به پنجۀ قانون سپرده خواهند شد.

XS
SM
MD
LG