لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: صدای مظاهره چیان شنیده شد


محمد اشرف غنی برگزاری مظاهرات صلح آمیز را حق مسلم مردم خواند
محمد اشرف غنی برگزاری مظاهرات صلح آمیز را حق مسلم مردم خواند

در پایان مظاهرات مردم در شهر کابل در اعتراض به انتقال پروژۀ برق وارداتی ترکمنستان از مسیر سالنگ، رئیس جمهور محمد اشرف غنی گفت که حکومت موظف و مکلف به شنیدن صدای مردم است.

آقای غنی با ایراد بیانیه در پیوند با جریانات اخیر در افغانستان گفت که حکومت ندای برخاسته از حس وطندوستی، برابری خواهی و تعهد ملی را با جدیت شنیده و از آن تقدیر می کند.

هزاران شهروند کابل، عمدتاً از ساحات هزاره نشین این شهر، با تقاضای عبور خط انتقال برق ترکمنستان از مسیر بامیان، در جاده های این شهر راهپیمایی کردند.

رئیس جمهور غنی برگزاری گردهمایی ها و طرح دیدگاه های متفاوت را در زمینۀ حکومتداری خوب موثر عنوان کرد. او افزود که آزادی مظاهرات از ارزش والای قانون اساسی و حق مسلم شهروندان افغانستان است و تامین امنیت آن مسوولیت دولت به ویژه نیروهای امنیتی کشور است.

با سپاسگزاری از کسانیکه درزمینۀ تطبیق پروژۀ برق وارداتی ترکمنستان دیدگاه‌ها، انتقادات و نظریات سالم و مسوولانۀ ارایه کردند، آقای غنی اضافه کرد که سال روان سال تحرک انکشافی افغانستان است و وعده سپرد که تمام شهروندان افغان در تمام ولایت‌ها به گونۀ متوازن از این انکشاف بهره مند خواهند شد.

XS
SM
MD
LG