لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی در هفتۀ جاری به آسترالیا سفر می‎کند


ارگ ریاست جمهوری افغانستان تا اکنون در مورد سفر آقای غنی به آسترالیا، با رسانه‌ها صحبت نکرده است.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان تا اکنون در مورد سفر آقای غنی به آسترالیا، با رسانه‌ها صحبت نکرده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در هفتۀ جاری به آسترالیا سفر خواهد کرد.
سفارت افغانستان در آسترالیا هدف از سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را به آسترالیا، گسترش همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور در بخش های تجارت، معادن، تحصیلات عالی، زراعت و سرمایه گذاری خوانده است.
در جریان این سفر، دو سند همکاری در بخش های توسعه و انکشاف معادن نیز میان افغانستان و آسترالیا به امضاء خواهد رسید.

ارگ ریاست جمهوری تا کنون راجع به این سفر با رسانه ها صحبت نکرده است، اما محمد سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور افغانستان که در مراسم معرفی سرپرست وزارت معادن و پترولیم، سخنرانی می‎کرد، گفت آقای غنی به زودی به آسترالیا سفر خواهد کرد.

آقای دانش گفت "موضوع معادن بخشی از آجندای سفر رییس جمهور غنی به آسترالیا است و این موضوع برای سکتور معادن افغانستان، سودمند و تاثیرگذار خواهد بود."

سفارت افغانستان در آسترالیا، دریک اعلامیه گفته است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، بنا به درخواست رسمی ملکم ترنبل، صدراعظم آسترالیا به آن کشور سفر می‌کند.

آقای غنی و هیأت همراهش، برعلاوه دیدار با نخست وزیر آسترالیا، با پیتر گاسگروف،‌ گورنر جنرال و شماری از اعضای کابینه آسترالیا نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
این نخستین سفر آقای غنی به عنوان رییس جمهور افغانستان به آسترالیا است.

از سوی دیگر، منابع از حکومت افغانستان، به صدای امریکا گفته است که آقای غنی به اندونیزیا و سنگاپور نیز سفر خواهد کرد؛ اما هنوز جزییات و محتوای سفرهای رئیس جمهور غنی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

XS
SM
MD
LG