لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح در غزنی؛ 5 نفر کشته یا زخمی


درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح در غزنی؛ 5 نفر کشته یا زخمی
درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح در غزنی؛ 5 نفر کشته یا زخمی

در اثر برخورد یک گروپ گزمه پلیس با یک گروه از مخالفین مسلح دولت در سرحد ولسوالی قره باغ و ولسوالی جاغوری ولایت غزنی چهار نفر کشته شده و یکنفر جراحت برداشته است. محب الله خپلواک ولسوال قره باغ، محل وقوع حادثه را منطقه طاقچین اعلام نموده گفت در این درگیری چهار نفر به شمول یک پلیس و سه طالب کشته شده یک پلیس دیگر زخمی شده اند.

خپلواک افزود هم چنین در منطقه موشکی از مربوطات ولسوالی قره باغ طالبان بالای کارگران پروژه فایبر نوری حمله کرده بودند که کدام تلفاتی در بر نداشته است.

در یک واقعه دیگر که صبح روز جمعه در ولسوالی اندر رخ داد قوای امنیتی افغان و نیروهای ائتلاف موفق شدند 6 نفر را دستگیر نمایند که به گفته شیرخان یوسفزی ولسوال اندر شخصی بنام ملا عبدالحی مطمئن از جمله دستگیر شدگان میباشد. عبدالحی مطمئن در زمان حاکمیت طالبان سمت ریاست اطلاعات را در ولایت قندهار به عهده داشت و بعد از سقوط طالبان بحیث سخنگوی این گروه ایفای وظیفه می نمود. اما اسماعیل جهانگیر سخنگوی والی غزنی دستگیری هفت نفر طالب را تایید نموده میگوید هیچکدام از آنان بنام عبدالحی مطمئن نمی باشد.

پیشتر از آن نیز در دو حادثه جداگانه بیش از ده نفر از مخالفین مسلح دولت در ولسوالی گیلان ولایت غزنی دستگیر شده اند که به گفته مقامات محلی در میان آنان چندین تبعه کشور پاکستان نیز دیده میشود.

اگر چه در آغاز بهار امسال گروه طالبان از راه اندازی یک عملیات بزرگ و سراسری خبر داده بود اما در بیشتر واقعات ولایت غزنی طالبان تلفات بیشتری را متحمل شده اند

XS
SM
MD
LG