لینک های دسترسی

Breaking News

اتهامات باجگیری بر پولیس محلی غزنی


قوماندان امنیه ولایت غزنی خشونت و قانون شکنی توسط پولیس محلی ولسوالی اندر را تأیید می کند - عکس آرشیف
قوماندان امنیه ولایت غزنی خشونت و قانون شکنی توسط پولیس محلی ولسوالی اندر را تأیید می کند - عکس آرشیف

باشندگان ولسوالی اندر ولایت غزنی پولیس محلی و نیروهای خیزش مردمی را به تجاوز جنسی به زنان، قتل غیرنظامیان و باج گیری متهم می کنند.

شماری از باشندگان ولسوالی اندر می گویند که شماری از افراد خیزش مردمی و پولیس محلی این ولسوالی، زنان را از خانه ها بیرون کرده و در بدل رهایی آنان از مردم پول مطالبه می کنند.

حاجی گلاب شاه یک تن از باشندگان اندر می گوید "قیام کنندگان علیه طالبان و نیروهای پولیس محلی به خانه های مردم به زور وارد می شوند و خانواده ها را مجبور به تهیه نان و غذا می کنند".

این باشنده ولسوالی اندر گفت "دراین اواخر نیروهای خیزش مردمی و پولیس محلی زنان شوهر دار را ازخانه های شان می برند آنان را درب دل سه صد هزارکلدار رها می کنند."

باشندگان ولسوالی اندر در نشستی با مقام های اداره محلی ولایت غزنی ده ها مورد قتل غیرنظامیان و تجاوز به زنان این ولسوالی را ازسوی پولیس محلی و قیام کنندگان در میان گذاشتند.

خیال محمد یک تن دیگر از باشندگان غزنی گفت "تا اکنون چندین بار نیروهای خیزش مردمی و پولیس محلی از قریه های کجری، وکابلو ولسوالی اندر زنان را با خود برده اند".

خیال محمد گفت که دختران جوان و زنان را پولیس مردمی و نیروهای خیزش مردمی از پیش چشم خانواده های شان می برند. آیا این ظلم نیست؟ آیا این بی عدالتی نیست؟

او می گوید "دو روز قبل پولیس محلی یک فرد ملکی را در ولسوالی اندر بی دلیل به قتل رسانده و ما از دولت می خواهیم که عاملان این رویداد را مورد مجازات قرار دهند."

باشندگان اندر می گویند که مرد هایی که ریش داشته باشند پولیس مردمی وخیزش مردمی به خانه های شان آمده زنان آنها را با خود می برند و می گویند که شوهر این زنان، با طالبان کار می کنند.

اسناد و شواهد پولیس

جنرال امین الله امر خیل، قوماندان امنیه ولایت غزنی نیز خشونت و قانون شکنی توسط پولیس محلی ولسوالی اندر را تأیید می کند.

آقای امر خیل گفت "اسناد و فلم ها دارم که اين افراد بر ناموس مردم تجاوز مي کنند. دو تن از افراد اين گروه رحمت و نور محمد نام دارند، افراد ديگر نيز با آنها هستند و چند روز قبل یک تکسی ران را نیز اختطاف کرده بودند."

جنرال امرخیل می گوید که براساس گزارش های قوماندانی امنیه، شماری از افراد پولیس محلی در ولسوالی اندر ماهانه ۲۷ هزار افغانی از هر خانه بزور جمع آوری می کنند.

قوماندان امنیه غزنی گفت که شماری از افراد خوب هم دربین پولیس محلی وجود دارد که باید تقدیر شوند.

اما محمد قاسم دیسیوال، ولسوال اندر به رادیوآشنا صدای امریکا گفت "عده ای از افراد طالبان کوشش می کنند که ازاین طریق هم پولیس محلی را بد نام بکنند و هم نیروهای خیزش مردمی را. او گفت:" اگر این موضوعات در این ولسوالی وجود داشته باشد باید متضررین به ولسوالی عریضه بدهند".

ولسوالی اندر ولایت غزنی از ناامن ترین ولسوالی های این ولایت است که درشماری از روستاهای آن طالبان حضور گسترده دارند و قیام کنندگان مردمی قوانین خود را بالای مردم تطبیق می کنند.

روز گذشته نیز دهها باشنده ولسوالی اندر جسد یک فرد ملکی را که ازسوی پولیس محلی به قتل رسیده بود، درمقابل دفترمقام ولایت غزنی آورده از ظلم و بد رفتاری نیروهای خیزش مردمی و پولیس محلی شکایت کردند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG