لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجرت و روسیه موارد اختلاف مناظرۀ جمهوریخواهان امریکا


مناظرۀ شب گذشته در ایالت ویسکانسن برگزار گردیده بود و از سوی شبکۀ خبری فاکس میزبانی می شد
مناظرۀ شب گذشته در ایالت ویسکانسن برگزار گردیده بود و از سوی شبکۀ خبری فاکس میزبانی می شد

کاندیدان حزب جمهوریخواه برای انتخابات سال آیندۀ ریاست جمهوری در ایالات متحده، برای چهارمین بار در یک مناظرۀ تلویزیونی اشتراک ورزیدند.

در کنار دیگر موضوعات، روند مهاجرت و چگونگی تعامل با مهاجرین غیر قانونی در داخل ایالات متحده و موضعگیری های اخیر روسیه در شرق میانه، از جمع مباحثات داغ این مناظره بود.

با وجود آن که تمامی هشت کاندید جمهوریخواه از تقویت بخشیدن امنیت سرحدات ایالات متحده ابراز حمایت کردند، اما در مورد میلیون ها مهاجر غیرقانونی که همین اکنون در این کشور زندگی می کنند با هم اختلاف نظر داشتند.

دونالد ترمپ که در یک نظر سنجی اخیر با تفاوت اندک در کنار رقیبش بن کارسن قرار دارد، بیان داشت که ایالات متحده بدون اخراج این مهاجرین گزینۀ دیگر در دست ندارد.

آقای ترمپ همچنان اضافه کرد که "ایالات متحده یک کشور طرفدار تطبیق قانون می باشد و ما نیاز به داشتن سرحدات را داریم." دونالد ترمپ در اشاره به سرحدات جنوبی ایالات متحده بیان داشت که "ما یک دیوار سرحدی را اعمار خواهیم کرد."

اما نظریۀ اخراج ١١ میلیون مهاجر غیرقانونی آقای ترمپ از سوی شماری از کاندیدان دیگر غیر منطقی خوانده شد.

جب بوش که یکی از مخالفان این نظر بود بیان داشت که اخراج مهاجرین غیرقانونی باعث جدایی خانوادها خواهد شد. آقای بوش در دفاع از این مهاجرین بیان داشت که برای این شمار باید اجازه داده شود تا با مرور زمان اسناد قانونی در ایالات متحده را بدست آورند.

حمایت از روسیه

دونالد ترمپ در پاسخ به یک پرسش در مورد کمک های فرستاده شده به مخالفان میانه رو حکومت سوریه، از اقدامات نظامی روسیه در آن کشور حمایت کرد. آقای ترمپ بیان داشت که ایالات متحده نمی تواند که پولیس تمام جهان باشد.

اما جب بوش با این سخنان آقای ترمپ مخالف بود. به گفتۀ آقای بوش " ما نمیخواهیم که پولیس جهان باشیم، بلکه بهتر است تا رهبر جهان باشیم. این مفکوره که گویا پوتین در سوریه باشد و به گروه داعش اجازه دهد تا بشارالاسد را اخراج کند و بعداً پوتین گروه داعش را اخراج خواهد کرد، چیزیست که در جهان واقعی اینطور نیست."

در جریان مباحثات روی موضعگیری های اخیر روسیه در شرق میانه، کارلی فیورینا یک تن از کاندیدان دیگر جمهوریخواه خواستار ایجاد دوبارۀ سیستم راکت های دفاغی در پولند، افزایش تمرینات نظامی در کشورهای بالتیک و اضافه ساختن هزاران سرباز دیگر در آلمان گردید.

خانم فیورینا انجام این کارها را پیامی به ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دانست که گویا ایالات متحده از متحدینش حمایت می کند.

مناظرۀ شب گذشته در ایالت ویسکانسن برگزار گردیده بود و از سوی شبکۀ خبری فاکس میزبانی می شد.

XS
SM
MD
LG