لینک های دسترسی

Breaking News

آخرین مناظره جمهوریخواهان بدون حضور ترمپ


اولین ایالتی که جمهوریخواهان در آن رقابت دارند، ایالت آیووا است
اولین ایالتی که جمهوریخواهان در آن رقابت دارند، ایالت آیووا است

هفت داوطلب اصلی نامزد حزب جمهوری خواه امریکا، در حالی در آخرین مناظره تلویزیونی، قبل از آغاز روند طولانی رای گیری برای انتخاب نامزد نهایی این حزب، اشتراک ورزیدند که یکی از نامزدان پیشتاز در آن حضور نداشت.

پیش از این دانلد ترامپ، سرمایه‌ دار امریکایی اهل نیویورک اعلام کرده بود که در آن مناظره که توسط تلویزیون فاکس پخش گردید شرکت نمی کند.

اختلاف آقای ترمپ با تلویزیون فاکس بعد از مناظره اول نامزدهای جمهوریخواه شکل گرفت. زمانی که مگان کلی، مجری ۴۵ ساله که پیشتر با پوشش انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ توجه ها را به خود جلب کرده بود، از دانلد ترمپ سوالاتی درباره "توهین ها به زنان" پرسید.

پنجشنبه شب آقای ترمپ در مناظره شرکت نکرد و به جای آن در یک برنامه عام المنفعه در نزدیکی محل برگزاری مناظره شرکت کرد و ادعا نمود که توانسته ٦ میلیون دلار برای نظامیان بازنشسته جمع کند.

ترامپ در نظرسنجی های این حزب از بقیه جلوتر است و در سایر رقبای وی در مناظره پنجشنبه شب، بارها از او انتقاد کردند. در عین حال، غیبت ترمپ باعث شد تا برخی نامزدهای دیگر مانند جب بوش والی ایالت فلوریدا و کریس کریستی والی نیوجرسی بیشتر خودشان را تبارز دهند.

در غیاب ترمپ، نامزدهای اصلی جمهوریخواه در کنار موضوعاتی چون مساله مهاجران صحبت کردند و در بخشهایی از مناظره، به ایران اشاره هایی داشتند.

در بخشی از مناظره که توسط فاکس و شرکت گوگل میزبانی شد، بار دیگر مجریان از نامزدها درباره آینده توافق هسته یی با ایران در صورت برنده شدن پرسیدند که مارکو روبیو سناتور فلوریدا گفت اگر رئیس جمهور شود، این توافق را لغو خواهد کرد.

اظهارات وی در حالی است که از ده روز پیش توافق هسته ای با ایران اجرایی شده است.

در مناظره پنجشنبه شب، سناتور تد کروز که بعد از آقای ترمپ در نظرسنجی ها در صدر جدول جا دارد، در بحث سیاستهای مهاجرتی بحث تندی با مارکو روبیو داشت.

در مقابل حزب جمهوریخواه که هشت نامزد اصلی دارد، در حزب دموکرات هیلری کلینتن، برنی ساندرز و مارتین اومالی سه داوطلب اصلی هستند.

روند انتخابات امریکا به دو حزب اجازه می دهد تا در برخی ایالت ها بین حامیان خود انتخاب مقدماتی برگزار کند تا اعضای حزب نامزد نهایی این حزب را برگزینند.

اولین ایالتی که جمهوریخواهان در آن رقابت دارند، ایالت آیووا است.

XS
SM
MD
LG