لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح ناشناس درغزنی ۱۲مسافر را ربودند


۳ ماه قبل نیز۴ غیرنظامی نیز در ولسوالی گیلان غزنی ربوده شده بودند که تا هنوز ازسرنوشت آنان اطلاع در دست نیست.
۳ ماه قبل نیز۴ غیرنظامی نیز در ولسوالی گیلان غزنی ربوده شده بودند که تا هنوز ازسرنوشت آنان اطلاع در دست نیست.

مسئولین محلی ولایت غزنی می گویند که روز گذشته افراد مسلح غیر مسئول ۱۲ مسافر را درساحه دشت قرباغ ولایت غزنی ربوده اند.

این مسئولین می گویند که، مسافرین ۲موتر نوع سراچه باشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی اند که، از مرکز این ولایت به طرف جاغوری درحرکت بودند.

محمد علی احمدی معاون والی غزنی با تأیید این خبر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:" براساس راپور های که به ما رسیده است روز گذشته مسافرین۲موتر نوع سراچه درساحه دشت، ولسوالی قره باغ توسط افراد مسلح توقف داده شده وبعد بسوی ولسوالی گیلان ورسنه ولایت غزنی انتقال یافته اند".

معاون والی غزنی گفت:" از دیروز بدینسو سرنوشت این ۱۲ نفر معلوم نبوده و بعید نیست که پای کماندو های دولت اسلامی نیز دراین قضیه دخیل باشد".

روز گذشته نیز اجساد یک انجنیر بخش ملکی وزارت داخله و سه فرد غیر نظامی دیگر که چهار روز قبل توسط مخالفین دولت ربوده شده بودند درساحه ولسوالی مقر دریافت شد.

مسئولین محلی ولایت غزنی می گویند که ربایندگان زنان اطفال را که سرنشینان این ۲ سراچه بودند، رها کرده و این ۱۲ مسافر را با خود برده اند.

آقای احمدی گفت:" تمامی این ۱۲ مسافر افراد ملکی وباشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی اند". تا کنون هیچ گروهی مسئولین این آدم ربایی را بر عهده نگرفته است.

ازسوی هم ظفر شریف ولسوال جاغوری ولایت غزنی به صدای امریکا گفت که ازجمله ۱۲ مسافر ربوده شده ۲ نفر آنان قادر به فرار شده اند اما ازسرنوشت بقیه افراد خبری در دست نیست.

ولسوال جاغوری گفت:" علت این گروگان گیری معلوم نیست وتا هنوز هویت ربایندگان نیز مشخص نشده است".

این درحالیست که حدود سه ماه قبل نیز۴ غیرنظامی شامل دو زن، یک کودک ویک موتروان درولسوالی گیلان غزنی ربوده شده بودند که تا هنوز ازسرنوشت آنان اطلاع در دست نیست.

ولسوالی های جاغوری، ناهور ومالستان از امن ترین ساحات ولایت غزنی هستند که طالبان درآنجا حضور ندارند اما درراه های مواصلاتی منتهی به این ساحات طالبان حضور گسترده دارند.

باشندگان این ولسوالی ها از دولت می خواهند تا امنیت راه های مواصلاتی این ولسوال را تأمین نماید.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG