لینک های دسترسی

Breaking News

مردان مسلح بر گردشگران خارجی در هرات حمله کردند


طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفتند
طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفتند

کم از کم شش گردشگر خارجی روز پنج شنبه در هرات پس از آن زخمی شدند که مردان مسلح بر کاروان حامل آنان شلیک کردند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان ضمن تایید این رویداد گفته است که در مورد هویت زخمی شده‌گان و نیز کشته شدن کسی در این حمله، جزئیاتی در دست نیست.

به گفتۀ آقای صدیقی کاروان گردشگران خارجی که نیروهای افغان امنیت آن را گرفته بودند، از ولایت بامیان به هرات آمده بود.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به صدای امریکا گفت که کاروان حامل بیش از ده گردشگر خارجی به شمول هشت بریتانیایی، سه امریکایی و یک آلمانی در نزدیکی ولسوالی چشت شریف مورد حملۀ افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

آقای فرهاد گفت که قرار است زخمی شده‌گان این رویداد که در میان آنان یک زن خارجی و یک رانندۀ افغان نیز شامل است، توسط هیلیکوپتر اردوی ملی افغان از ولسوالی اوبه به مرکز ولایت هرات منتقل شوند.

طالبان مسوولیت این حمله را به دوش گرفته و گفته اند که در بم گزاری و یورش جنگجویان آن گروه بر کاروان خارجیان، هشت بریتانیایی، سه امریکایی، یک آلمانی و هفت سرباز افغان کشته شده اند.

با وصف جاذبه های زیاد گردشگری، اکثر ولایت‌های افغانستان به دلیل ناامنی و خشونت نتوانسته است دروازه های خود را به روی گردشگران خارجی بگشاید.

مشاور امنیت ملی افغانستان دو روز پیش بیان داشت که جز ولایت پنجشیر در ۳۳ ولایت افغانستان جنگ جریان دارد که از آن جمله شش ولایت –ننگرهار، پکتیکا، کندز، هلمند، کندهار و ارزگان- صحنۀ خشونت و نبرد شدید است.

اکثر سفارتخانه های غربی به خاطر هراس از تهدید حملات و گروگانگیری، به شهروندان خود هشدار داده اندکه از سفرهای غیرضروری به افغانستان پرهیز کنند.

XS
SM
MD
LG