لینک های دسترسی

Breaking News

هیگل: کاهش بودجه توانمندی نظامی را متضرر نخواهد ساخت


چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده
چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده
چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده در نخستین کنفرانس خبری پس از عهده دار شدن تصدی این سمت گفت که وزارت دفاع اجازه نخواهد داد تا کاهش چهل و شش میلیارد دالری بودجه، قدرت و ظرفیت قوای نظامی ایالات متحده را تضعیف کند.

آقای هیگل با لحن آرامی در مورد کاهش بودجه صحبت کرده گفت که وزارت دفاع یکجا با ستاد مشترک لوی درستیز های ایالات متحده این موضوعات را مدیریت کرده و همه اقدامات لازمی را انجام خواهد داد.

لیون پنیتا، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده از تاثیرات فاجعه بار کاهش بودجه هشدار داده بود که به گفتۀ وی می تواند قدرت نظامی ایالات متحده را از صدر به پایان نزول دهد.

به باور آقای هیگل کاهش بودجه هرچند دردناک است، اما می توان آن را با روشی مدیریت کرد که نتواند امنیت ملی را به مخاطره بی اندازد. او افزود که ایالات متحده بهترین نیروی جنگی را در جهان دارد که توانمندی پاسخگویی به هر گونه آزمون را دارد.

چک هیگل مسایل بودجوی را در یکی از محرمترین اطاق های وزارت دفاع یکجا با مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک قول اردو ها و لوی درستیز های بخش های مختلف قوای مسلح ایالات متحده به بحث گرفت.

آقای هیگل گفت که در روز های آینده قول اردو های قوای مسلح ایالات متحده اقدامات متعددی را روی دست خواهند گرفت تا خود را با کاهش بودجه وفق دهند. او ادامه داد که کارمندان ملکی وزارت دفاع امریکا در اواخر ماه روان از اقدامات جدید مطلع خواهند شد.

به منظور تطابق با مقتضیات کاهش بودجه، کارمندان مکلی وزارت دفاع ایالات متحده مجبور خواهند بود تا پایان ماه سپتمبر که سال مالی به پایان می رسد، در هفتۀ یک روز رخصتی بدون معاش بگیرند.
XS
SM
MD
LG