لینک های دسترسی

Breaking News

اصلاحات در کشور از خارج به ما تحمیل نشده است - غنی


رئیس جمهور افغانستان می گوید که از آغاز سال آینده میلادی موافقتنامه همکاری طولانی مدت استراتیژیک و موافقتنامه امنیتی با امریکا عملی می شود.

محمد اشرف غنی که با چک هیگل، وزیر دفاع امریکا در نشست مشترک خبری صحبت می کرد گفت که اخیرا پارلمان کشورش موافقتنامه امنیتی با امریکا را تصویب کرد که این موافقتنامه و موافقتنامه استراتیژیک میان دو کشور از آغاز ماه جنوری عملی می شود.

آقای غنی افزود که بکارگیری قوه در افغانستان که به اساس توافقات ملل متحد آغاز گردیده بود در اول جنوری سال ۲۰۱۵ یعنی حدود یک ماه بعد خاتمه می یابد و نیروهای امنیتی افغان مسوولیت امنیتی همه جانبه را در افغانستان به دوش می گیرند.

رئیس جمهور غنی گفت که در دیدار با وزیر دفاع امریکا روی دو موضوع صحبت نموده است. او گفت که ما در این دیدار روی تقویت، تعلیم و تمویل قوای امنیتی افغانستان با وزیر دفاع امریکا وامنیت منطقه صحبت کردیم.

آقای غنی افزود که دراین دیدار وگفتگو تقاضا برای حمایت مالی از نیروهای افغان شد و آقای هیگل اطمینان دادند که نیروهای امنیی افغان را کمک می کنند.

رئیس جمهور افغانستان که با چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا امروز در کابل در مورد ضرورت صلح و ثبات منطقوی صحبت کردند. آقای غنی گفت که ما به این نظر هستیم که خطرات از یک طرف و فرصت ها از طرف دیگر همکاری های منطقوی را ایجاب می کند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با چک هیگل، وزیر دفاع امریکا در نشست مشترک خبری در کابل
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با چک هیگل، وزیر دفاع امریکا در نشست مشترک خبری در کابل

​محمد اشرف غنی تاکید کرد که دنیا با خطرات مشترک مواجه است و افغانستان خواهان جلوگیری از این خطرات است.

چک هیگل درمقابل گفت که ایالات متحده امریکا متعهد به همکاری و کمک به افغانستان است و همکاری قوی امریکا به افغانستان ادامه می یابد.

آقای هیگل افزود که ماموریت امریکا یک ماموریت خطرناک و مغلق در افغانستان بود و تلاش های قابل ملاحظه درمورد صورت گرفته که کشته شدن سربازان امریکایی دراین کشور بیانگر تعهد امریکا به افغانستان است.

چک هیگل گفت که ماموریت ایساف در افغانستان ختم می شود و ناتو ماموریت جدیدش را که حمایت قاطع از نیروهای افغان است، آغاز می نماید.

دراین کنفرانس خبری مشترک آقایان غنی و هیگل، رئیس جمهور افغانستان با اشاره به کنفرانس لندن، گفت که در آن کنفرانس هیچ تقاضایی برای حضور نیروهای بیشتر خارجی در افغانستان صورت نگرفته و صرف برای حمایت مالی نیروی های امنیتی افغان تقاضا شده است و آمادگی افغانستان به پاسخگویی در مقابل کمک های خارجی از استفاده درست آن در تقویت نیروهای افغان اعلام شد.

رئیس جمهور گفت که اصلاحات مطرح شده در کنفرانس لندن از سوی افغانستان از خارج به آنها تحمیل نشده بلکه بخش بیشترش را خود وی تهیه کرده است.

آقای غنی افزود که در کنفرانس لندن کمکهای مالی جدید وعده نشده بلکه تجدید کمکهای قبلی بوده است.

XS
SM
MD
LG