لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفین مسلح دو موتر حامل پیاز زعفران را در هرات به آتش کشیدند


مخالفین مسلح دو موتر حامل پیاز زعفران را در هرات به آتش کشیدند
مخالفین مسلح دو موتر حامل پیاز زعفران را در هرات به آتش کشیدند

مقامات محلی هرات این خبر را تایید میکنند که مخالفین مسلح دولت در ولسوالی کشک کهنه در شمال هرات دو موتر حامل پیاز زعفران را به آتش کشیده اند.

سخنگوی والی هرات خبر میدهد که مخالفین مسلح دو موتر حامل پیاز زعفران را که جهت کشت به ولسوالی کشک کهنه انتقال داده میشد متوقف نموده و پس از دستگیری راننده گان این موتر ها را به آتش کشیده اند.

نقیب آروین، سخنگوی والی هرات میگوید به تازه گی از ولسوالی کشک خبر رسیده است که مخالفین مسلح دولت دو راننده موتر های حامل زعفران را نیز به قتل رسانیده اند.

سخنگوی والی هرات میگوید تا اکنون به درستی مشخص نیست که مخالفین مسلح دولت با چه انگیزه یی اقدام به این کار نموده اند.

اما در عین زمان غلام قادر حافظ زاده، ولسوال کشک کهنه میگوید، مخالفین دولت از بیم این که زعفران در این ولسوالی نیز جای کشت کوکنار را بگیرد اقدام به آتش زدن موتر های حامل پیاز زعفران کرده اند.

به گفته مقامات این اولین بار بود که پیاز زعفران جهت کشت به ولسوالی کشک کهنه فرستاده میشد تا دهاقین این ولسوالی که در وضعیت بد مالی بسر میبرند، آن را کشت نمایند. ولسوال کشک کهنه هرات میگوید کشت زعفران در این ولسوالی میتواند دهاقینی را که تا هنوز اقدام به کشت خشخاش مینمایند، جذب خود نماید.

در حال حاضر در ۵ ولسوالی هرات، کشت زعفران توانسته است تاثیر به سزایی در ریشه کن ساختن کشت خشخاش داشته باشد. طی سال جاری مقدار برداشت حاصل زعفران در ولایت هرات بیش از صد فی صد افزایش داشت و همزمان با این قیمت زعفران افغانی در مارکیت جهانی نیز به مقدار قابل ملاحظه فزونی یافته است.

XS
SM
MD
LG