لینک های دسترسی

Breaking News

رئيس دارالانشای كميسيون مستقل انتخابات تعيين گرديد


قبل بر این، آقای وریماچ رئیس دفتر احمد یوسف نورستانی، رئیس پیشین کمیسیون انتخابات افغانستان بود
قبل بر این، آقای وریماچ رئیس دفتر احمد یوسف نورستانی، رئیس پیشین کمیسیون انتخابات افغانستان بود

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، پس از مصاحبه با هشت نامزد برای احراز کرسی ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، امام محمد وريماچ را به این سمت برگزید.

آقای وریماچ، پیش از این به صفت عضو کمیسیون رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات و رئیس دفتر احمد یوسف نورستانی، رئیس پیشین کمیسیون انتخابات افغانستان ایفای وظیفه کرده است.

بر اساس اعلامیۀ خبری ارگ، هشت نفر به کرسی ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نامزد بودند.

رئیس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان، و سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور افغانستان، همه همرای هر یک از هشت هشت نامزد این کرسی، مصاحبه کردند.

رهبران حکومت افغانستان حین مصاحبه با امام محمد وریماچ
رهبران حکومت افغانستان حین مصاحبه با امام محمد وریماچ

در جریان انتخابات ۲۰۱۴ افغانستان، ریاست دارالانشای کمیسیون انتخابات افغانستان پس از آن موجب اختلافات میان نامزدان دور دوم انتخابات شد که تیم اصلاحات و همگراییبه رهبری عبدالله عبدالله، نوار صوتی منسوب به ضیا الحق امر خیل، رئیس قبلی این دارالانشا را نشر کرد که گویا وی از طریق تماس تیلفونی به یکی از همکاران و یا دوستان اش هدایت می دهد تا گویا صندوق های رای دهی را با آرای تقلبی پُر کنند.

آقای امرخیل چنین ادعا رد کرد، اما در نهایت از موقف اش به حیث رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات، استعفا داد.

ادعای تقلب های گسترده در انتخابات ۲۰۱۴ میلادی، موجب پا در میانی جان کری، وزیر خارجۀ پیشین امریکا، شد و در نهایت حکومت وحدت ملی ایجاد و قدرت میان محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان تقسیم شد.

XS
SM
MD
LG