لینک های دسترسی

Breaking News

شیوع ویروس کشنده ایبولا در غرب افریقا


.
.

بزرگترین شیوع ویروس کشنده ایبولا در غرب افریقا مقامات رسمی را تا آسیا وا داشته تا اقدامات جلوگیری از این ویروس را روی دست بگیرند.

در میدان هوایی بین المللی اینچئون کوریای جنوبی، که بمثابۀ مرکز سفر در آسیا تلقی میشود، قرنطین مسافرین تازه رسیده افزایش یافته است.

مقامات می گویند که تمام مسافران توسط وابسته به اشعه مادون قرمز ضبظ می شوند که آیا مسافرین تب دارند یا خیر.

هن هی جین، سخنگوی وزارت خارجه کوریای جنوبی، می گوید این اقدام به دلیل صورت می گیرد که ویروس ایبولا به نگرانی بزرگ مبدل شده است.

او می گوید که حکومت کوریای جنوبی در همکاری با مقامات صحی با دقت توجه می کنند که آیا به اقدامات بیشتر نیاز است یا خیر؟

مقامات مرکز کنترول امراض و جلوگیری از امراض می گویند که گروه کاری را در ماه اپریل آماده کرده اند که تمرکز آن بالای ویروس ایبولا است.

مقامات این مرکز از مردم کوریای جنوبی خواسته است که به کشوری های افریقایی که به این ویروس مبتلا شده است، سفر نکنند.

در عین حال، استرالیا نیز خواستار آن شده تا به گینه، سیرلایون و لایبریا سفر نکنند.

کرس بوگولی، رئیس صحی استرلیا می گوید که احتمال رسیدن ایبولا پائین است، ولی اداره محافظت سرحدی هوشدار داده است تا علایم کسانیکه از طریق دریا و یا هوا میرسند، محتاط باشند.

داکتر نیکولا دی، رئیس یک مرکز تحقیقی در بنکاک می گویند در آسیا اقدامات پیشگیری از ویروس ها در جریان شیوع انفلونزا خوکی و مرغی نیز اتخاذ شده بود.

او میگوید "بر اساس معلومات من، این اقدام به صورت واقعی به اثبات نرسیده که برای صحت مردم موثر باشد. این اقدام مردم را خرسند می سازد که کاری برای جلوگیری از ویروس انجام می گیرد. ولی به یاد داشته باشد که مردم مصاب انفلوانزا حتمی نیست که علایم مرض را با خود داشته باشند. اگر مردم را با استفاده کمره وابسته به اشعه مادون قرمز ریکارد می شوند تا حرارت بدن شان را معلوم کند، الزاما کسانی را که به آن ویروس مبتلا شده اند، تشخیص نمی دهد. عین مسله در مورد ویروس ایبولا صدق می کند."

دو الی 21 روز کار است تا علایم ویروس ایبولا را در افراد مبتلا به آن دید.

در هنکانگ مقامات صحت می گویند که شفاخانه های حکومتی گزارش دهی را در مورد تب کسانی را که در 21 روز گذشته به سه کشور افریقایی سفر کرده اند، گزارش می دهند.

گرچه سفر مستقیم از غرب افریقا به هنکانگ نیست، کو وینگ من، وزیر شهری هنکانگ هنوز هم نگران است، زیرا به گفته وی احتمال موجود است که این ویروس از طریق پرواز های هوایی وارد شود.

کو می گوید " به مجرد که قضیه های مظنون شناسایی شد، آنان را در انزوا قرار می دهیم.

روزنامه های هنکانگ نوشته اند که 59 بستر برای قضیه های احتمالی ویروس هیبولا در شفاخانه پرنسس مارگیرت، موجود است.

هیبولا ویروس توام با خونریزی است که در صورت مبتلا شدن انسان به آن، احتمال مرگ، 90 در صد است. برای اولین بار، این ویروس در قریه های دور دست در افریقای مرکزی و غربی رخ داد. این ویروس از طریق حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

XS
SM
MD
LG