لینک های دسترسی

Breaking News

پرواز های بین المللی از هرات آغاز شد


نخستین پرواز بین المللی از میدان هوایی هرات به دهلی نو، مرکز هند صورت گرفت.

مقام های محلی هرات نیز آغاز پروازهای بین المللی را زمینه ساز رشد روابط فرهنگی و تجارتی بین افغانستان و هند خوانده، می گویند که با توسعه این پروازها، ولایت هرات به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.

مجهز شدن میدان هوایی هرات به معیارهای سازمان جهانی هوانوردی سرانجام زمینه پروازهای خارجی این میدان را مهیا کرد.

اما حالا برای اولین بار شرکت هوایی صافی تصمیم به جابجایی مسافران از ولایت هرات به دهلی نو گرفته است.

علی وحیدی نماینده شرکت هوایی صافی در هرات می گوید "فعلاً برای شروع در دو ماه اول هر هفته روزهای پنجشنبه یک پرواز را... داریم و انشاالله در آینده بیشتر خواهد شد."

به گفتۀ نمایندۀ شرکت هوایی صافی قیمت یکطرفۀ تکت به دهلی نو کمتر از سه دالر و دو طرفۀ آن بیش از سه صد دالر می باشد و قرار است این شرکت پرواز به مسیر های دیگر را در آینده آغاز کند.

باشنده های هرات نیز شروع شدن پرواز های بین المللی را ازاین ولایت به خارج از بابت زمان و هزینه موثر می دانند.

رونق گردشگری

محی الدین نوری یکی از فرهنگیان هرات بر این باور است که با توسعه پروازهای خارجی صنعت گردشگری در این ولایت دوباره زنده شده و می تواند باعث ارتقای سطح فرهنگی و وضعیت اقتصادی مردم شود.

به گفتۀ آقای نوری "باعث ارتقای روابط فرهنگی بین کشور های مختلف می شود، برای تاجران ما فرصت های زیادی برای داد و ستد در کشورهای دیگر فراهم می شود."
اما با آنهم مقام های محلی هرات چندان از وضعیت پروازهای بین المللی در این ولایت راضی بنظر نمیرسند.

فضل الله وحیدی، والی هرات میگوید کارشکنی و فساد اداری گسترده در وزارت ترانسپورت و هوا نوردی باعث شده تا شروع پروازهای بین المللی از میدان هوایی هرات از یک سال به این سو به تعویق بیافتد.

والی هرات افزود "آنطور که ما شروع کرده بودیم تلاشهایمان نتیجه نداد بخاطر اینکه هنوزهم درادارات دولتی فساد حاکم است و وزارت ها نخواستند که این کاررا زودتر انجام دهند."

پروازهای بین المللی در میدان هوایی هرات در حالی صورت میپذیرد که هنوز میدان های هوایی شماری از ولایات غربی افغانستان حتی خط پرواز کانگرت شده نداشته و انجام پرواز در ان ناممکن میباشد.

شرکت خط هوایی امارات چندی پیش اعلام کرد که سر از آغاز ماه دسمبر سال جاری پرواز های مستقیم کابل به دبی را آغاز خواهد کرد.

دسترسی شرکت بزرگ بین المللی به بازار های هوایی افغانستان مورد تقدیر مقامهای اتاق تجارت افغانستان قرار گرفت، اما شرکت های خصوصی افغان از توانایی هایی شان برای رقابت با آن ابراز نگرانی می کنند.
XS
SM
MD
LG