لینک های دسترسی

Breaking News

موج گرما در هند تا هنوز هم قربانی می گیرد


دست فروش های هندی در سرک پیاده رو زیر سایۀ درخت خوابیده اند
دست فروش های هندی در سرک پیاده رو زیر سایۀ درخت خوابیده اند

گرمای شدید در نقاط مختلف هند، جان بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر را گرفته است. بیشترین تلفات در ایالت های جنوبی اندرا پردیش و تیلنگانا رخ داده است که به گفتۀ هواشناسان، شدت حرارت در آنجا کم از کم تا چهار روز دیگر، بیش از چهل درجۀ سانتی گراد خواهد بود.

در حالیکه شدت گرمی در هفتۀ گذشته در برخی از مناطق هند، حتی به 48 درجۀ سانتی گراد رسیده بود، مقامات از طریق رسانه ها به مردم هشدار داده بودند که سعی ورزند در جریان روز در منازل شان باقی بمانند.

اما هزاران تن مانند کارگران ساختمانی ، رانندگان تکسی، ریکشا و دست فروش ها در جاده ها مجبور اند به کارهای شان ادامه دهند.

شهباز قریشی راننده رکشا در حیدرآباد مرکز اندرپردیشا می گوید که هوای گرم برای آنان مشکلات زیادی را به بار آورده و " وضعیت کنونی هوا برای ما مشکل زا است و اگر در هوای گرم کار نکنیم، نمی توانم درآمد روزانه داشته باشیم."

وای- کی ریدی ، رئیس اداره هواشناسی در حیدرآباد به صدای امریکا گفته است - بدترین موج گرما که نقاط مختلف هند را متاثر ساخته است، در یک دهه دیده نشده بود.

به گفتۀ آقای ریدی" درجه حرارت گرمی هوا در تابستان امسال، سه ریکارد گذشته را در سه منطقه شکستاند. در شماری از مناطق شدت گرمی هوا، به حدی زیادی نبوده اما شدت گرمی حتی به 47 سانتی گراد در اندرا پردیش رسیده بود."

باد های سوزان و افراد بی خانمان

گرچه گرمی هوا در ماه های می و جون- در هند یک امر معمولی بوده است اما وزش بادهای سوزان از سمت شمالغرب در هفته گذشته نه تنها ایالت های تیلنگانا و اندراپردیش را متاثر کرده است بلکه قسمت های شمالی و مرکزی هند که دهلی جدید نیز شامل آن است- با گرمی شدیدی رو به رو می باشد.

سونیل کومارا الدیا، از یک مرکز تحقیقاتی دردهلی جدید می گوید آنانیکه که بیشتر در معرض گرمای شدید قرار دارند، افراد بی خانمان می باشند.

آقای کومارالدیا می گوید بسیاری از آن افراد در زمستان در پناهگاه های مؤقتی حکومتی به سر می برند اما هوای گرم تابستان این افراد را با مشکلات زیادی مواجه می سازد.

به گفتۀ کومارالدیا این پناهگاه ها معمولا "اتاق های کوچکی است که در آن به سختی ده نفر در تابستان جا می شود. این پناهگاه های مؤقتی که بسیار گرم می باشد ، فاقد امکانات چون پکه ، کولر و امکانات آب آشامیدنی استند."

بارش های موسمی که قرار است در اوایل ماه جون شروع شود، ممکن شدت گرمی هوا را تا حدی کاهش دهد.

اما آسیب دیده ترین ایالت های هند به این زودی ها شاهد کاهش گرما نخواهد بود زیرا باران های موسمی در هند، پیش از آنکه به مناطق شمالی و شرقی هند که شاهد بدترین شدت گرما بوده اند، دامن بگستراند، به مناطق جنوب و غربی هند می رسد.

گزراش: انجانا پسریچا

برگردان: رویا زمانی

XS
SM
MD
LG