لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد شدید در ولسوالی جلریز ولایت وردک جریان دارد


مخالفان مسلح در برخی ساحات جلریز حضور گسترده دارند
مخالفان مسلح در برخی ساحات جلریز حضور گسترده دارند

مسوولان محلی در ولایت وردک می‌گویند که درگیری شدید بین نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح در ساحه اسماعیل‌خیل و شیرخاک این ولایت جریان دارد.

درگیری زمانی به وقوع پیوست که مخالفین دولت ساعت سه‌ و نیم پس از نیمه شب گذشته حملات تهاجمی شان را بر چندین پوسته امنیتی جلریز آغاز کردند.

عبدالرحمان منگل سخنگوی ولایت وردک در این باره به صدای امریکا گفت:" گرچند آمار دقیقی از مخالفین معلوم نیست اما آنان به صورت تهاجمی حمله کرده اند".

به گفتۀ منگل نیروهای کمکی به ساحه اعزام شده اند. مقامات ولایت وردک از شمار تلفات این درگیری آماری نمی‌دهند.

حاجی احمد جعفری عضو شورای ولایتی وردک نیز به صدای امریکا گفت که دو پوسته امنیتی بازار اسماعیل‌خیل زیر حملات شدید طالبان قرار دارد.

او افزود که در این درگیری‌ها، صبح امروز قوای هوایی نیز وارد کارزار شد؛ اما مناطقی را هدف قرار داده است که مؤثریتی به جبهۀ جنگ نداشت.

از سوی دیگر، شماری از مسافرین می‌گویند که به دلیل درگیری و مسدود بودن شاهراه کابل – بامیان در ساحه جلریز صدها موتر مسافر بری در هر دو طرف منتظر ختم درگیری اند.

احمد جعفری عضو شورای ولایتی میدان وردک نیز گفت که وضعیت مسافرین در درۀ میدان نگران‌کننده است و تلاش‌ها جریان دارد تا چاره‌ای برای رهایی آنان از میدان جنگ سنجیده شود.

فرید یکی از رانندگان لین کابل – بامیان به صدای امریکا گفت "ما از صبح وقت که از کابل حرکت کردیم در ساحه نزدیکی ولسوالی جلریز گیر ماندیم و جنگ جریان داشت تا همین اکنون".

فرید می‌گوید که درگیری شدید هنوز هم جریان دارد و نیروهای امنیتی افغان به مسافرین و رانندگان اجازۀ عبور از ساحه درگیری را نمی‌دهند.

جلریز یکی از ولسوالی‌های ناامن ولایت میدان وردک است که مخالفین مسلح در شماری از ساحات آن حضور گسترده دارند.

طالبان حدود یک ماه پیش بالای یک مرکز نظامی در این ولسوالی که قبلاً مربوط نیروهای امریکایی بود، به صورت گسترده حمله کردند و بخشی از آن را به کنترول خود در آوردند؛ اما در نتیجۀ عملیات نیروهای امنیتی افغان دوباره به عقب رانده شدند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG