لینک های دسترسی

Breaking News

طیاره بی‌پیلوت یک مرکز طالبان را در نزدیکی لشکرگاه هدف قرار داد


هم‌زمان با مستقرشدن دوبارۀ نیروهای امریکایی در لشکرگاه در منطقه باباجی و دیگر نقاط ولسوالی نادعلی،حملات هوایی انجام شده است.
هم‌زمان با مستقرشدن دوبارۀ نیروهای امریکایی در لشکرگاه در منطقه باباجی و دیگر نقاط ولسوالی نادعلی،حملات هوایی انجام شده است.

مقامات هلمند و طالبان در مورد کشته‌شدن حدود ۳۰ تن در حملۀ طیاره بی‌پیلوت بر ساحۀ چاه انجیر، ادعاهای گوناگونی دارند.

مقامات محلی هلمند، می‌گویند، دیشب در منطقۀ چاه انجیر در نزدیکی لشکرگاه مرکز آن ولایت، یک مرکز گروه طالبان هدف حملۀ طیارۀ بی‌پیلوت قرار گرفت.

حیات‌الله حیات والی هلمند به صدای امریکا می‌گوید، این حمله هوایی بر مرکز طالبان، در ساحۀ "۳۱ غربی" چاه انجیر، پس از بررسی دو روزۀ نظامیان افغان انجام شده است.

به گفتۀ والی هلمند، در این حمله قوای خارجی، مولوی کاکو آغا مسؤول نظامی طالبان برای ولسوالی نادعلی با 23 تن از جنگجویان کشته شدند.

آقای حیات می‌افزاید "در ساحۀ حمله، خط اول جنگ قرار دارد، افراد مسلح به این مرکز رفت‌و‌آمد داشتند و جلسه می‌کردند که در این حمله هوایی، به شمول مولوی کاکو مسؤول نظامی طالبان برای ولسوالی نادعلی، ۲۴ مخالف مسلح کشته و چهار تن زخمی شدند".

به گفتۀ والی هلمند در این حمله به افراد ملکی آسیبی نرسیده است.

اما یک باشندۀ چاه انجیر بدون ذکر نامش، به صدای امریکا می‌گوید در این حمله هوایی یک زندان طالبان مسلح که زندانیان خود را نگهداری می‌کردند، هدف قرار گرفته است که در نتیجه بر علاوۀ واردشدن تلفات به طالبان مسلح، شماری از زندانیان نیز کشته شده اند.

اما والی هلمند، حمله بر زندان طالبان را به شدت رد می‌کند و می‌گوید، طالبان مسلح زندانیان شان را در هلمند شمالی نگهداری می‌کنند.

حیات‌الله حیات می‌گوید که در سه ماه گذشته، نظامیان افغان با انجام عملیات شبانه بر زندان‌های طالبان در ولسوالی نوزاد و برخی ساحات دیگر، ده‌ها زندانی را از چنگ طالبان آزاد کرده اند.

به گفتۀ باشندگان محل در حملۀ هوایی، بر علاوۀ این که شماری از جنگجویان طالب کشته شده اند، به منسوبین نیروهای امنیتی نیز تلفاتی وارد کرده است که در منطقۀ لویی ماندۀ ولسوالی نادعلی پس از مقاومت شدید در برابر حملات طالبان، با این گروه پیوسته و یا هم به دست طالبان گرفتار شده بودند.

در این حال طالبان در اعلامیه‌ای می‌گویند که یک زندان این گروه در منطقۀ ژیار پل ولسوالی نادعلی هدف حملۀ هوایی قرار گرفته است که در نتیجه ٢٣ سرباز و پولیس که در زندان بودند، کشته شدند و سه تن دیگر زخم برداشتند.

به ادعای طالبان، این زندانیان، در جنگ‌های اخیر هلمند گرفتار شده بودند.

قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان طالبان با فرستادن اعلامیه‌ای ادعا می‌کند که این گروه می‌خواست آن زندانیان را امروز رها سازند، به همین دلیل، اقارب زندانیان را به ساحه خواسته بودند که هنوز هم در آن منطقه حضور دارند.

طالبان هم‌چنان از رسانه‌ها دعوت کرده اند که ساحه را از نزدیک ببینند.

با مستقرشدن دوبارۀ نیروهای امریکایی در لشکرگاه مرکز هلمند، هم‌زمان در باباجی مربوط حوزۀ چهارم در شمال این شهر و ولسوالی نادعلی، برخی حملات هوایی انجام شده است.

XS
SM
MD
LG