لینک های دسترسی

Breaking News

هرات مسؤولیت های امنیتی را از قوای خارجی به دست گرفت


هرات مسؤولیت های امنیتی را از قوای خارجی به دست گرفت
هرات مسؤولیت های امنیتی را از قوای خارجی به دست گرفت

مسئولیت های امنیتی شهر هرات امروز(پنجشنه) به طور رسمی به نیروهای امنیتی افغان سپرده شد. مقامات امنیتی در هرات میگویند جهت تامین امنیت آمادگی کامل دارند.

در جریان تسلیم دهی فرماندهی امور امنیتی شهر هرات به نیروهای افغان امروز در آنجا تدابیر شدید امنیتی اتخاذ گردیده بود. ولایت هرات با ایران سرحد مشترک دارد و از ولایات بزرگ و مهم افغانستان شمرده می شود.

سربازان اردوی ملی به حیث بخشی از پروسه انتقال مسؤولیت های امنیتی، مردم و موترها در این ولایت را تلاشی میکنند.

طالبان هشدار داده اند که پروسه تحویل دهی مسؤولیت های امنیتی را با انجام حملات مختل خواهند کرد. هشدار طالبان ظرفیت اردوی ملی افغانستان را مورد آزمایش قرار میدهد که آېا برای کنترول مسؤولیت های امنیتی کشورشان آماده هستند یا خیر؟ ولی نصرت یار خان، یکتن از سربازان اردوی ملی می گوید وی احساس میکند که نیروهای افغان آماده تامین امنیت کشورشان هستند.

جمعه گل، شهروند هرات، از پروسه انتقال مسؤولیت های امنتیی از نیروهای ناتو به اردوی ملی افغانستان استقبال نمود.

ناتو در شهر هرات حدود چهار هزار سرباز دارد که بیشتر آن از کشور ایتالیا می باشد.

انتقال مسؤولیت های امنیتی به نیروهای افغان در ولایت هرات، محدود به شهر هرات است و ناتو فرماندهی مسایل امنیتی در ولسوالی های این ولایت را بعهده خواهد داشت.

انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان در هفت منطقه افغانستان، در حالی صورت می گیرد که نگرانی ها در مورد توانایی های نیروهای امنیتی افغان به شدت وجود دارد. ولی ناتو به منظور اینکه نیروهای خارجی تا سال ٢٠١۴ بطور مکمل از افغانستان خارج گردند، اردوی ملی و پولیس افغانستان را در تجهیزات و بلند بردن ظرفیت ها کمک میکند.

بعد از بامیان، مهترلام و لشکرگاه - هرات چهارمین منطقه یی است که ناتو در آن فرماندهی امور امنیتی را به نیروهای محلی واگذار می کند. قرار است فرماندهی امنیت کابل، مزارشریف و ‏‏پنجشیر هم بزودی به نیروهای افغان سپرده شود.

XS
SM
MD
LG