لینک های دسترسی

Breaking News

کمک امریکا به بازسازی دومین میدان هوایی بین المللی افغانستان


کمک امریکا به بازسازی دومین میدان هوایی بین المللی افغانستان
کمک امریکا به بازسازی دومین میدان هوایی بین المللی افغانستان

اردوی ایالات متحده امریکا مبلغ سه و نیم میلیون دالر امریکایی را در میدان هوایی هرات به مصرف میرساند. والی هرات می گوید بعد از این میدان هوایی هرات قابلیت پروازهای بین المللی را دارا میشود.

نه ماه پیش میدان هوایی هرات، بعنوان دومین میدان بین المللی در افغانستان شناخته شد.

آن زمان مقام های محلی هرات وعده سپردند تا کار قسمت های دیگر این میدان چون ترمینال انتظار برای مسافرین، پاركینگ طیاره ها و برج مراقبت را آغاز نمایند.

روز یکشنبه اردوی ایالات متحده امریکا سنگ تهداب دو پروژه جدید در میدان هوایی هرات را به مبلغ سه و نیم میلیون دالر امریکایی گذاشت که بگفته داوود صبا والی هرات اقدامی جدید برای توسعه میدان هوایی هرات بشمار میرود.

داوود صبا گفت " دوباره سازی کامل پارکینگ طیارات در میدان هوایی بین المللی هرات با وسعت بخشیدن رمپ طیارات و مسئله رژیم امنیتی میدان افتتاح شد که این هر دو از موانع اساسی برای پروازهای بین المللی به شمار میرفتند که هر دو پروژه در میدان هوایی هرات امروز افتتاح شدند و حمایت مالی آن از طریق اردوی ایالات متحده امریکا و حمایت های تخنیکی ان از طریق تیم های مختلف بین المللی صورت میگیرد."

والی هرات در ادامه عملی شدن این پروژه ها را گامی مثبت در شروع پروازهای بین المللی از میدان هوایی این ولایت خواند.

او گفت "چند وقت پیش ما کار ترمینال موقتی را در اینجا آغاز کردیم که یکماه بعد تکمیل خواهد شد و با تکمیل شدن پارکینگ و رژیم امنیتی گام اساسی دیگر در بین المللی شدن میدان هوایی هرات برداشته میشود و ما میتوانیم پروازهای بین المللی را در از هرات انجام دهیم."

محمد اعظم عظیمی آمر ملکی میدان هوایی هرات نیز میگوید با اتمام این پروژه ها سهولت های زیادی برای مسافرین در میدان هوایی بوجود خواهد آمد.

"بعد از این مسافرین ما به خیال آرام میتوانند با وسایط خود بیایند و به پارک های A و B و C پارک نمایند و بسیار عابرو مندانه به داخل ترمینال جدید راهنمایی شوند."

قرار است کار این پروژه ها تا ختم ماه دسمبر سال روان به اتمام رسد.

در حال حاضر روزانه تا 30 پرواز در میدان هوایی هرات صورت میپذیرد.

باید گفت كار بازسازی ميدان هوايی هرات از دو سال قبل در جريان است که برای عملی شدن طرح های توسعه این میدان ، بودجه ای در حدود 11 ميليون يورو از سوی سازمان ناتو و كشورهای كمك كننده در نظر گرفته شده است .

XS
SM
MD
LG