لینک های دسترسی

Breaking News

گشایش نخستین نمایشگاه آثار گرافیکی زنان در هرات


Herat art graphic
Herat art graphic

نخستین نمایشگاه گرافیک زنان با عنوان "دستان برتر" در ولایت هرات گشایش یافت. هنرمندان این نمایشگاه زنانه‌ تلاش میورزند تا مردم را به هنرمندان افغان خاصتا کارهای تبلیغاتی داخلی باورمند سازد.

این زنان گرافیست در تلاشند تا برابری شان در عرصه های مختلف هنری را به جهانیان نشان دهند. فریده حنیفی، یک تن از این ۱۱ تن زن جوان می باشد که در قالب "اولین گروه از زنان گرافیست کار هرات " فراغت شان را از یک دوره آموزشی گرافیک در این ولایت جشن گرفتند.

این زنان در حاشیه این مراسم، با به نمایش گذاشتن نزدیک به ۸۰ اثر گرافیکی نخستین نمایشگاه گرافیک زنان را افتتاح کردند.

آمنه محمدی یکی از این زنان گرافیست همچنان میگوید در تلاش اند تا از یک سو مردم را با این هنر آشنا کرده و فضای اعتماد به هنرمندان افغان را بوجود آورند و از سوی دیگر مانع از ارسال کارهای گرافیکی این حوزه به کشورهای همسایه شوند.

احمد نصیری یکی از مسئولان موسسه فرهنگی اجتماعی چکاد میگوید به همکاری دفتر هلپ سعی نموده اند تا تعدادی از زنان هراتی را برای خودکفایی بیشتر در کارهای تبلیغاتی در این حوزه اموزش دهند.

هنرهای مدرن رفته رفته در افغانستان یکی پی دیگری رواج می یابند. گرافیک هنری کامپیوتری که پیش از این همواره به دسترس مردان در جامعه افغانی بود،‌ حالا به تسلط زنان در امده است.

نمایشگاه گرافیک زنان در ولایت غربی هرات در حالی افتتاح میشود که هنوز هم در افغانستان کمتر کسی را میتوان یافت که به توانایی و هنر زنان باور داشته باشد.

XS
SM
MD
LG