لینک های دسترسی

Breaking News

بیشتر از یک هزار عسکر اردوی ملی افغان در هرات سند فراغت گرفتند


بیشتر از یک هزار عسکر اردوی ملی افغان در هرات سند فراغت گرفتند
بیشتر از یک هزار عسکر اردوی ملی افغان در هرات سند فراغت گرفتند

مقام های قول اردوی ٢۰۷ ظفر در غرب افغانستان از فراغت ١٤۵۰ سرباز در این قوماندانی خبر میدهند. جنرال شهزاده قوماندان قول اردوی ٢۰۷ ظفر میگوید این سربازان جهت تامین امنیت در حوزه غرب کشور وظیفه اجرا خواهند کرد.

قوماندان قول اردوی ظفر همچنین از آماده گی کامل این نیروها برای انتقال قدرت خبر میدهد.

پس از گذراندن دو ماه تعلیمات نظامی، مسلکی و محاربوی در غرب افغانستان ١٤۵۰ سرباز کندک تعلیمی ١٦١ اردوی ملی این کشور امروز سند فراغت شان را بدست آوردند.

گفته می شود این سربازان از ٣٤ ولایت کشور به طور داوطلبانه به صفوف اردوی ملی پیوسته اند.

تورن جنرال شهزاده قوماندان قول اردوی ٢۰۷ ظفر در غرب افغانستان در مراسم فراغت این سربازان گفت قرار است این سربازان در قسمت تامین امنیت در ولایات مختلف کشور ایفای وظیفه نمایند.

تورن جنرال شهزاده گفت در مرکز تعلیمی ساحوی زون غرب امروز ١٤۵۰ هموطن غیور و علاقه مند ما که خودشان داوطلبانه آمدند هشت هفته تعلیم دیدند و امروز سند فراغت خود را بدست اوردند و امروز به قطعات خود تقسیم میشوند برای ایفای وظیفه.

سربازانی که امروز سند فراغت خود را بدست آورده اند هدف از پیوستن شان به اردوی ملی را چنین بیان میکنند.

یک تن از عساکر گفت ما میخواهیم از افغانستان خود و از ننگ و ناموس خود دفاع کنیماز این دوره تعلیمی که فارغ میشویم و میخواهیم که اردوی ملی جور شود. از این دوره تعلیمی که فارغ میشویم احساس خوشی میکنیم و فرقی نمیکنه که در کدام ولایت خود به وطن خدمت کنیم.

دگروال یوسف وردک قوماندان مرکز تعلیمی قول اردو ٢۰۷ ظفر در هرات میگوید آنها سعی میکنند در کمترین زمان بیشترین آموزش را به سربازان ارایه دهند.

دگروال وردک می افزاید ما میگوییم وقت کم است و نمیشه سربازان را به تجهیزات زیادی آشنا کرد اما استادان و مربیان ما سعی زیادی میکنند تا آموزش بیشتری به سربازان ارایه دهند و این یکی از وظایف مرکز تربیوی و تعلیمی قول اردو است.

مرکز تعلیمی قول اردوی ٢۰۷ ظفر در هرات از زمان ایجاد تا به حال در هشت دوره مختلف بیش از ١٢۰۰۰ سرباز تعلیم یافته را برای تامین امنیت به ولایات مختلف کشور اعزام نموده است.

جنرال شهزاده قوماندان قول اردو ظفر در ادامه گفت حالا اردو ملی آمادگی کامل برای انتقال مسؤولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی را داراست.

جنرال شهزاده گفت من این را اطمینان دارم که اردوی ملی این توانمندی را دارد که انتقال قدرت مرحله به مرحله انجام شود و ما میتوانیم که از وطن خود با قوت و بازوی فرزندان وطن دفاع کنیم.

این سربازان در حالی سند فراغت خود را بدست می آورند که قرار است پروسه انتقال قدرت از نیروهای بین المللی به نیروهای امنیتی افغان در ولایت هرات تا چند روز دیگر رسما آغاز گردد.

XS
SM
MD
LG