لینک های دسترسی

Breaking News

تحویلدهی مسئولیت مرکز آموزشی پولیس زون غرب به نیرو های افغان


مسئولیت مركز تربیوی پولیس زون غرب واقع در ولایت هرات در حالی به نیرو های افغان انتقال یافت که همزمان با این رویداد انفجار ماین كنار جاده در ولسوالی ادرسكن آن ولایت منجر به كشته و زخمی شدن چهار تن از نیروهای پولیس شد.


مرکز تربیوی پولیس ولایت هرات که روز شنبه از قوای بین المللی به نیرو های امنیتی افغان سپرده شد، پنج سال پیش ایجاد شده و بیش از 12 هزار پولیس آموزش دیده را به صفوف نیرو های امنیتی افغان سوق داده است.

این بزرگترین مركز تربیوی نیروهای پولیس در زون غرب می باشد كه در آن منسوبین پولیس، آموزش های مسلكی و محاربوی را از استادان امریكایی و ایتالیایی فرا می گرفتند.

عاشق الله سیلاب قوماندان عمومی تعلیم و تربیه وزارت داخله افغانستان در مراسم انتقال مسئولیت های این مركز گفت که اکنون نیروهای پولیس افغان توانایی عهده دار شدن مسئولیت تمام مراكز آموزشی پولیس را در کشور دارا اند.

همزمان با این رویداد، در اثر برخورد یک موتر نیرو های پولیس با ماین کنار جاده در ولسوالی ادرسکن ولایت هرات، یک استاد و یک ترجمان پولیس کشته شده و دو پولیس دیگر زخم برداشت.

به گفتۀ عبدالرؤوف احمدی، سخنگوی پولیس زون 606 انصار در غرب افغانستان این ماین توسط مخالفین مسلح دولت و برای برهم زدن نظم مراسم تحویلدهی مسئولیت مرکز تربیوی پولیس كارگذاری شده بود.

این در حالی است كه شام روز جمعه در یك حمله هوایی نیروهای دولتی بر طالبان مسلح در ولسوالی شیندند ولایت هرات ، ملا اختر ولسوال نام نهاد آن گروه همراه با پنج شورشی دیگر کشته شدند.
XS
SM
MD
LG