لینک های دسترسی

Breaking News

مردم هرات – شاروال باید برکنار شود


تظاهرات مردم هرات برای برکناری شاروال آن ولایت
تظاهرات مردم هرات برای برکناری شاروال آن ولایت
شماري از شهروندان هرات، با گردهمايي در مقابل دروازه شاروالي، خواهان بركناري سليم تره كي شاروال آن ولایت شده و ضعف مدیریت و آغشته بودن شاروال به فساد را دلیل اعتراض خود می خوانند.

در اين روز ها حركات مدني در ولايت هرات به شكل گسترده یی به چشم مي خورد. به نظر مي رسد كه اکنون مردم در تلاش اند تا با ابراز وجود و بدون اتكا به حكومت، حقوق قانوني شان را به دست بیاورند.

دومین اعتراض باشندگان هرات در یک هفته اخیر نشان دهنده اين امر است. اینبار شهروندان هرات می خواهند که شاروال آن ولایت برکنار شود.

عبدالقدوس يك تن از معترضين مي گويد که مراجعین بدون پرداخت پول حتا وارد ساختمان شاروالی شده نمی توانند. او می گوید که مردم به ستوه آمده است و از همینرو خواستار برکناری شاروال اند.

عزيزه خير انديش يكي از تظاهر كنندگان مي گويد که مردم اکنون پی برده اند که بیشتر از این بي تفاوت نباشند، در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند و در صورت بی توجهی، کم کاری و استفاده جویی مسئولین اعتراض کنند.

خليل پارسا، هماهنگ كننده شبكه نهاد هاي جامعه مدني در هرات می گوید که گردهمایی روز شنبه، حرکتی از سوی احزاب سیاسی و نهاد های مدنی بود تا در مورد ضعف مدیریت در شاروالی دادخواهی کنند.

پارسا می گوید که پس از بررسی کارکرد های شاروالی هرات مشخص شد که در آن اداره تخلف و فساد اداری وجود دارد و اکنون مردم به خاطری ظلمی که در حق آنان روا داشته شده، خواهان برکناری شاروال اند.

عبدالقادر كامل، رئیس كميسيون احزاب سياسي در هرات نيز در گفتگو با راديو آشنا صداي امريكا، بر بنیاد قانون اساسی افغانستان، خواهان بركناري شاروال كنوني آن ولايت و برگزاري انتخابات شفاف و مردمي شد.

وي همچنان به حكومت مركزي هشدار مي دهد در صورتي كه به خواسته مردم رسيدگي نشود به نشانه تحصن در مقابل شاروالي هرات خيمه خواهند زد.

اما عبدالاحمد فقير يار، رئیس اداري شاروالي هرات كه در غياب سليم تره كي به عنوان سرپرست آن اداره مي باشد، ادعا ها مبني بر وجود فساد و ضعف مديريت را در شاروالی رد كرده و اين حركات را يك دسيسه سياسي مي خواند.

اين اعتراضات در حالي در هرات صورت مي گيرد كه هم اكنون تنش ها میان والی و شاروال آن ولايت به شدت بالا گرفته و اين دو مقام يكدیگر را به قانون شکنی متهم می کنند.
XS
SM
MD
LG