لینک های دسترسی

Breaking News

یک گروه ۱۱ نفری طالبان در هرات به دولت پیوستند


یک گروه ۱۱ نفری طالبان در هرات به دولت پیوستند
یک گروه ۱۱ نفری طالبان در هرات به دولت پیوستند

یک گروه ۱۱ نفری طالبان صبح امروز از مربوطات ولسوالی شیندند هرات به دولت پیوستند.

مامورین ریاست امنیت ملی هرات به رسانه ها خبری پیوستن یک گروه ۱۱ نفری طالبان به دولت را دادند. در یک خبرنامه ریاست امنیت ملی هرات آمده است که این افراد به سرکرده گی ملا رحیم الله از فرماندهان مشهور طالبان در حوزه غرب افغانستان، سلاح خود را به تحویل مقامات داده و به زندگی عادی باز گشته اند.

مامورین ریاست امنیت میگویند این گروه در منطقه زیر کوه ولسوالی شیندند هرات در مخالفت با دولت فعالیت مینموده و از جمله گروه های خطرناک طالبان در هرات بوده است.

در خبرنامه ریاست امنیت ملی هرات آمده است که این افراد با پشتیبانی و استقبال از جرگه مشورتی صلح به دولت پیوسته و وعده همکاری داده اند.

گفته میشود این افراد وعده سپرده اند تا سایر همکاران شان را هم که تا کنون در مخالفت و جنگ با دولت استند تشویق نمایند تا از طریق کمیسیون تحکیم صلح به دولت بپیوندند.

این افراد در منطقه ای علیه دولت و نیرو های خارجی نبرد میکردند که در آن در دوره انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی هیچ مرکز رای دهی وجود نداشت. و حال مقامات امنیتی هرات امید وارند تا بتوانند در آن منطقه زمینه را برای گشایش محل های رای دهی برای انتخابات پارلمانی پیش رو مهیا سازند.

ولسوالی شیندند در جنوب هرات از جمله مناطقی است که گروه طالبان همچنان در آن فعالیت میکند. این ولسوالی در مسیر شاهراه هرات- قندهار واقع گردیده است. طالبان همواره از مربوطات این ولسوالی بر کاروان های اکمالاتی نیرو های افغان و خارجی حمله میکنند.

XS
SM
MD
LG