لینک های دسترسی

Breaking News

والی لغمان: افراد وابسته به حزب اسلامی حکمتیار با حکومت میجنگند


عبدالجبار نعیمی والی لغمان می گوید افراد مسلح وابسته به حزب اسلامی افغانستان تحت رهبری گلبدین حکمتیار در بعضی از ساحات لغمان در صفوف طالبان مسلح با دولت می جنگند.

او گفت که حزب اسلامی اکنون با حکومت توافقنامه صلح را امضا کرده است و افراد وابسته به این گروه باید از جنگ دست کشیده و خود را از طالبان جدا سازند.

موافقتنامۀ صلح میان محمداشرف رئیس جمهور افغانستان و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در بیست‌ونهم ماه سپتمبر سال گذشتۀ میلادی امضا شد و نام آقای حکمتیار نیز از فهرست تعزیرات ملل متحد حذف گردیده است.

در واکنش به این اظهارات آقای نعیمی، محمد امین کریم، یک مقام حزب اسلامی گفت که برخی از قوماندانان پیشین حزب اسلامی در کنار طالبان با حکومت میجنگیدند ولی اکنون تلاش برای برگشت آنان زیر توافق صلح این حزب جریان دارد.

با آنهم آقای کریم گفت که پس از امضای توافقنامۀ صلح هیچ عضو این حزب نه در مقابل حکومت جنگیده و نه خواهد جنگید.

اعضای خانواده کارمندان دولتی

عبدالجبار نعیمی والی ولایت لغمان همچنان می گوید که عده از اعضای خانواده های کارمندان دولتی نیز در لغمان در صفوف طالبان مسلح در برابر دولت می جنگند که در این مورد تحقیقات جدی را آغاز کرده اند تا این تعداد افراد مشخص شوند.

رفیع الله مموزی رئیس شورای ولایتی لغمان نیز این خبر را تائید کرد:"اعضای خانواده های مامورین دولتی هم هستند و اگر دولت مرکزی بیاید وهمکاری بخواهد ما به آنها اسناد نیز ارایه میکنیم."

ولایت لغمان در این اواخر شاهد نارامی های بیشتر بوده است و مقامات میگویند که از مدت یک ماه قبل صدهاتن از طالبان مسلح از ولایات ننگرهار، کنر ونورستان در ولایت لغمان تجمع کرده و از چندین استقامت بالای شهر مهترلام هجوم آوردند وبرای یک شب ودو روز این شهر را در محاصره قرار داده بودند.

XS
SM
MD
LG