لینک های دسترسی

Breaking News

حزب اسلامی: هیچ پیش شرطی برای صلح نداریم


امین کریم، سخنگو و عضو هیات مذاکره کنندۀ صلح حزب اسلامی با حکومت افغانستان
امین کریم، سخنگو و عضو هیات مذاکره کنندۀ صلح حزب اسلامی با حکومت افغانستان

امین کریم، عضو و سخنگوی هیات مذاکره کنندۀ صلح حزب اسلامی با حکومت افغانستان ادعا های را رد کرد که گویا حزب اسلامی به تازگی پیش شرط های دیگری را به حکومت افغانستان ارایه کرده است.

آقای کریم گفت "آنچه در حلقات خبررسانی اسوشیتدپرس و سایر رسانه های خارجی و داخلی و جنگ ستیز به نشر رسیده جعلیات بیش نیست."

سخنگوی هیأت مذاکره کننده به رادیوآشنا صدای امریکا گفت که حزب اسلامی هیچگاهی "از طریق افراد ناشناخته موضع گیری نمی کند و تاکنون نیز موقف کاملاً روشن و شفاف در ادامۀ مذاکرات صلح دارد."

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:36 0:00
لینک دانلود

آقای کریم مذاکرات را "پیچیده و زمانگیر" خواند، اما تاکید ورزید که با "خوشبینی"، این روند پیش می رود و خلل خاصی در رابطه ایجاد نشده است.

چندروز پیش، اسوشیتدپرس گزارش داد که هیآت مذاکره کنندۀ حزب اسلامی، پیشنهادات تازه یی را به محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پیشکش کرده که در آن تعیین زمان خروج نیرو های خارجی از افغانستان نیز شامل بود.

از جانب دیگر، شورای امنیت افغانستان نیز روز چهارشنبه گفت که هیات مذاکره کنندۀ صلح حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، همچو یک پیشنهادی را به حکومت افغانستان ارایه نکرده است که باعث خلل در روند مذاکرات گردد.

تواب غورزنگ، سخنگوی شورای امنیت به صدای امریکا گفت که هر دو جانب در بخش صحبت های صلح از نیت خوبی برخوردار بوده و به زودی نتیجۀ مثبتی را در قبال خواهد داشت.

  • 16x9 Image

    صفیه حساس

    صفیه حساس در سال ۲۰۰۲ میلادی از فاکولته ژورنالیزم دانشگاه کابل گواهینامۀ لیسانس را به دست آورد و از آن زمان تا کنون در رسانه های داخلی و خارجی به صفت خبرنگار و گوینده ایفای وظیفه کرده است. او از سال ۲۰۱۳ میلادی به اینسو در بخش دری صدای امریکا کار می کند.

XS
SM
MD
LG