لینک های دسترسی

Breaking News

حزب الله: عربستان مسئول افراط گرایی در جهان اسلام است


شیخ حسن نصرالله، رهبر گروه حزب الله لبنان روز جمعه با انتقاد شدید از سعودی ها گفت که عربستان سعودی مسئول گسترش تفکر افراط گرایی در جهان اسلام بوده و ریاض با حملات هوایی بر یمن، غیر نظامیان را می کشد.

حسن نصرالله که در میان جمعی از هوادارانش در جنوب بیروت به پشتیبانی از شیعه های حوثی یمن سخنرانی نمود، همچنین ادعا کرد که حملات هوایی به رهبری سعودی ها تا کنون موفقیتی در پی نداشته است.

رهبر گروه حزب الله از رهبران جهان اسلام خواست تا با اعمال فشار بر سعودی ها، به حملات هوایی بر یمن پایان داده و برای یک راه حل سیاسی به بحران یمن دست به کار شوند.

حسن نصرالله افزود که بزودی سعودی ها پی خواهند برد که "یگانه گزینه" رویارویی با حوثی ها آغاز عملیات زمینی خواهد بود. به گفته رهبر حزب الله، انجام عملیات زمینی در یمن "پر هزینه و با شکست" همراه خواهد بود.

حزب الله و حوثی های یمن از گروه های مورد حمایت ایران می باشند.

ادامه حملات هوایی سعودی بر یمن

با ادامه حملات هوایی سنگین ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در روز جمعه، نیروهای وابسته به شبکه القاعده در شرق یمن به پیشروی های دست یافت.

طیاره های جنگی ائتلاف اعراب سنی چندین شهر به شمول صنعا - پایتخت، تعز - دومین شهر بزرگ و عدن - شهر بندری در جنوب یمن را هدف قرار دادند.کشور های ائتلاف به رهبری سعودی اهداف شورشیان شیعه حوثی را در یمن مورد حمله قرار می دهند.

اعضای شبکه القاعده با استفاده از هرج و مرج در یمن روز جمعه یک پایگاه نظامی را در المُکلا، مرکز ولایت حضرموت تصرف کرد و شمار زیاد تانک، راکت انداز و سلاح سبک را بدست آوردند.

تلاش های ایران برای توقف حملات سعودی

از جانب دیگر، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران طی نامه ای از بن کی مون، منشی عمومی ملل متحد خواستار توقف حملات هوایی به رهبری سعودی و ایجاد آتش بس در یمن شد.

آقای ظریف در این نامه گفته است که "گروه های دهشت افگن" از حملات هوایی سعودی ها بهره می برند و این حملات سبب تقویت پایگاه های "دهشت افگنان" در یمن شده است.

این در حالیست که ملل متحد روز جمعه خواستار ۲۷۴ میلیون دالر به منظور کمک به یمنی های آسیب دیده از جنگ شد.

تا کنون حد اقل ۷۰۰ نفر از آغاز حملات هوایی ائتلاف به رهبری سعودی در یمن جان های شان را از دست داده اند.

XS
SM
MD
LG