لینک های دسترسی

Breaking News

بحث تازه درباره هلری کلنتن در استفاده از موبایل اش


یک گزارش افشا شدۀ سرمفتش وزارت خارجه ایالات متحده نشان می دهد که هلری کلنتن، وزیر خارجه پیشین این کشور در پیروی از رهنمون های خطرات احتمالی امنیتی هنگام استفاده از ایمل های شخصی برای کار رسمی ناکام بوده است.

این گزارش قرار بود پنجشنبه نشر شود. اما مقام های وزارت خارجه به سرعت در کنفرانس خبری روز چهارشنبه به پرسش های خبرنگاران درمورد یافته های این گزارش افشا شده پاسخ دادند.

مقام های ارشد گفته اند که هیچ اسنادی وجود نداشته دال بر اینکه خانم کلنتن برای استفاده از ایمل شخصی برای کار رسمی تصدیق تقاضا کرده باشد و برطبق سرمفتش او به انجام این کار ملزم بود.

استفاده از سیستم مجاز به احتمال زیاد اطلاعات حساس را از حملات سایبری احتمالی حفظ می کند.

در این گزارش از هیلری کلنتن به شدت انتقاد شده است که او برای امور رسمی از ایمیل های شخصی استفاده کرده است. اما هیلری کلنتن بار بار گفته است که او برای استفاده از ایمیل شخصی برای کار رسمی یکبار اجازه گرفته بود که به اجازه دیگری نیازی نبود.

هیلری کلنتن با دفاع از استعمال ایمیل شخصی در امور دفتری می گوید "با نگاه به گذشته این بسیار خوب می بود اگر من یک حساب دومی یا علیحده ای ایمیل میداشتم، و یک تلیفون علیحده می داشتم، مگر در آن زمان این موضوع این قدر مهم جلوه نمی کرد."

درگزارش خلاهایی در حفظ اسناد ایمل ها را حتی پیشتر از خانم کلنتن نیز یاد آور می شود و به هلری کلنتن نیز گوشزد می کند که چگونه او ازین کار خویش در گذشته دفاع می کرد.

این گزارش درین مقطع زمانی به نگرانی های دموکراتها می افزاید زیرا این کار روی تصمیم گیری رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری تاثیرات ناگواری خواهد داشت. برخی از نظر پرسی های انجام یافته در خصوص هیلری کلنتن نشان داده است که اکثریت رای دهندگان به این نظر اند که او در برابر این مشکل صادق نبوده است.

درنتیجه گیری گزارش آمده است که باید از ابتدا به کلنتن اجازه داده نمی شد تا از ایمیل های شخصی کار بگیرد، و درصورت او باید از دفتر امنیت و معلومات وزارت خارجه این مسئله را می پرسید.

در گزارش آمده است آنعده کارمندانی که در آن زمان اعتراض کردند، به آنها گفته شد که باید خاموش بمانند، و در مورد چندین واقعه هک کردن معلومات در مورد مقامات هیچ گاهی چیزی گفته نشد.

دفتر سرمفتتش اسنادی را نیافت که در آن وزیر خارجه خواسته باشد تا به او اجازه داده شود که از ایمیل دفتر استفاده کند.

گزارش یاد آوری می کند که خانم کلنتن باید با دفتر تکنالوژی و امنیت تماس شده و از آنها درین مورد خواستار مشوره می گردید. مقامات وزارت خارجه گفتند هرگاه از آنها پرسیده می شد آنها به او می گفتند که اینکار را نکند. ازهمین سبب است که قوانین دفتری نقض شده است و تهدیدی را به امنیت به وجود آورده است.

در گزارش سرمفتش آمده است که در بخش حفظ اسناد درین وزارت مشکلاتی موجود بوده و ایمیل ها باید نگهداری می گردید. این ضعف از سابق درین وزارت موجود بوده است.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می گوید "در حفظ اسناد ما بهتر می بود اگر ما می توانستیم ریکارد ایمیل های وزیر خارجه و مقامات بلند پایه درین وزارت را میداشتیم که در چند اداره گذشته پیشتر از وزیر خارجه هیلری کلنتن نیز باید صورت می گرفت. ما به این موضوع ملتفت گردیده ایم. این نکته را نیز باید بگویم که او ٥٢ هزار ورق از ایمیل های خویش را تحویل داده است. دفتر سرمفتش به این مشکل عدم نگاهداری توجه کرده است، و با بعضی طرق این مشکل را تا اندازه ای حل کرده است."

با آنکه این مشکل از گذشته به هیلری کلنتن به میراث رسیده است اما تنها از او درین زمینه انتقاد شده است که چرا از ایمیل شخصی برای کارهای دفتری استفاده کرده است.

دفتر سر مفتش ایمیل های تمام وزیران خارجه قبلی را از نظر گذرانید این وزرا خواه دموکرات یا جمهوری خواه اند که درمیان شان جان کری، وزیر خارجه فعلی، مادلین البرایت، کولن پاول و کاندولیزا رایس بودند همه حاضر شدند تا درین مورد وضاحت بدهند اما هیلری کلنتن و کارمندان دفتر او از رفتن به دفتر سرمفتش ابا ورزیدند.

نانسی پلوسی، رهبردموکراتها در مجلس نمایندگان کانگرس امریکا می گوید، "آنچه را که هیلری کلنتن منحیث وزیر خارجه آن وقت انجام داد همان کاری است که وزرای قبلی خارجه انجام میدادند به شمول کولن پاول. این مشکل از گذشته تا حال موجود بوده است."

دانلد ترمپ کاندید پیشتاز ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه می گوید "هیلری صادق نیست. هیلری صادق نیست، دغل تر از هرکسی دیگر. او امروز خبر بدی دارد، گزارشهایی به نشر می رسد که برای او خوش آیند نیست. گزارش سرمفتش در باره او چندان خوش آیند نیست."

این همه انتقادات روی عمل کردهای هیلری کلنتن درین مقطع خاص زمانی که او کاندیدا پیشتاز از حزب دموکرات است از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می تواند روی رقابت های انتخاباتی خانم کلنتن تاثیرات ناگواری بگذارد.

XS
SM
MD
LG