لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد شدید کلنتن از ترمپ در سخنرانی پالیسی خارجی اش


هیلری کلنتن کاندید پیشتاز حزب دموکرات از دانلد ترمپ نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه به شدت انتقاد کرد و گفت که او (ترمپ) نسبت به کوریای شمالی روابط حسنه دارد و با متحدان اروپایی ایالات متحده در امور پالیسی خارجی خواهان روابط خصمانه دارد. خانم کلنتن گفت که دانلد ترمپ شخص مناسب برای قصر سفید بوده نمی تواند.

خانم کلنتن افزود "نه تنها مفکوره های دانلد ترمپ متفاوت است، بلکه به طورخطرناکی بی ربط نیز می باشد. سخنانی که او بیان می کند نه تنها این که مفکوره نیست بلکه طعن و لعن است، خصومت شخصی و کذب محظ است."

کلنتن می گوید که نه تنها ترمپ آماده نیست بلکه از لحاظ اعتباربخشیدن به او نیز برای اینکار موافق نیست زیرا بودن در قصر سفید مستلزم دانش، ثبات و مسئولیت پذیری است.

هیلری کلنتن منحیث وزیر خارجه سابقه این سخنان درحالی بیان می دارد که او می خواهد توجه خویش را به انتخابات هشتم نوامبر معطوف بدارد و مبارزات انتخاباتی اش را دربرابر دانلد ترمپ و در غیابت برنی ساندرز رقیب دموکراتش آغاز کند.

دانلد ترمپ گفته است که او می خواهد با کم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی بنشیند و از او بخواهد تا دست از ساختن بم اتمی بکشد و از متحدین ناتوی کشورهای اروپایی انتقاد کرده است که از کار رفته اند و برای ایالات متحده خیلی پرهزینه می باشند.

کلنتن درمورد این موقف ترمپ گفت "من نمی دانم که چه چیز دانلد ترمپ را به سوی دکتاتورها و اشخاص قوی که با امریکا دوستی ندارند می کشاند. او چین را به خاطر قتل عام میدان تاینامن توصیف کرد. او گفت این کار نشانه قدرت است. او در مورد دکتاتور کوریای شمالی گفته است که باید به کم جونگ اون به خاطر بدست گرفتن کوریای شمالی اعتبار داد، درحالیکه او شخصی است که حتی کاکای خویش را کشت. در مورد پوتین گفته است اگر قرار باشد اورا نمبر بدهید لیاقت صد را دارد."

کالیفورنیا در میان شش ایالتی است که در آن انتخابات میان حزبی دموکراتها در سه شنبه آینده برگزار می گردد و هیلری کلنتن که سبقت آشکاری بر برنی ساندرز دارد اگر در این ایالات نیز برنده شود درین صورت نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری می گردد.

هیلری کلنتن، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده تا حال چندین بیانیه ای را در مورد پالیسی خارجی و امنیت ملی خویش ایراد کرده است. سخنرانی روز پنجشنبه او شامل مسئله جدیدی نبود و او صرف به جواب تبصره ها و اتهامات دانلد ترمپ پرداخته است.

کلنتن می گوید مصاحبه دانلد ترمپ با خبرگزاری ریوترز و حاضر بودن او برای صحبت با کم جونگ در ماه می باعث گردید که رهبرکوریای شمالی هنوز در اقداماتش بیشتر ترغیب گردد.

از همین رو روزنامه دولتی کوریا درین هفته دانلد ترمپ را مرد هوشیار و کلنتن را غبی یا کودن توصیف کرد.

آقای ترمپ که هیچگاهی در سمت مقام انتخابی کار نکرده است در مورد پالیسی خارجی با تندی صحبت میکند. او از شکنجه به روش غرق کردن مصنوعی و سایر شیوه های شکنجه جانب داری می کند و می گوید که در معاملات تجارتی امریکا غور مجدد می کند و از اعضای پیمان ٢٨ عضوی ناتو خواهد خواست تا مصارف را بپردازند یا از آن بیرون شوند.

کلنتن در این باره گفت "هرگاه دانلد به این فکر باشد که در کرملین جشن بگیرد، این مهال خواهد بود و به وقوع نخواهد پیوست. زیرا او می خواهد از ناتو خارج شود یا اینکه در قسمت اسرائیل بی طرف باقی بماند. یا اینکه وقتی او مهاجرین مکسیکویی را قاتلین و بی عفت کنندگان زنان توصیف کرد و این در برابر دو همسایه نزدیک ما سخنان ناشایسته است."

اما دریک گردهمایی دانلد ترمپ در منطقه سکرامنتوی کالیفورنیا چهارشنبه گفت که او یک نسخه سخنرانی کلنتین را دیده است که درمورد پالیسی خارجی وی تا چه اندازه اکاذیب را شامل ساخته است. ترمپ دایم به نحوه برخورد کلنتن در حمله بر سفارت امریکا در لیبیا می پردازد که او در زمان وزارتش نتوانست آنرا مهار کند و در نتیجه سفیر و سه امریکایی دیگر درآن حمله کشته شدند. علاوتا ترمپ اورا ملامت میکند که از پالیسی جنگی جورج بش در عراق نیز حمایت نموده بود و آنرا علامه نواقص او می داند.

این دو کاندید پیشتاز دو حزب درحالی به مصاف هم می روند که اندازه محبوبیت این دو نزد رای دهندگان امریکایی روبه کاهش است.

XS
SM
MD
LG