لینک های دسترسی

Breaking News

خاطرات هتلر پرفروش‌ ترین کتاب در آلمان شد


کتاب "نبرد من" به دلیل حق طبع و نشر برای هفت دهه از چاپ باز ماند
کتاب "نبرد من" به دلیل حق طبع و نشر برای هفت دهه از چاپ باز ماند

چاپ جدید کتاب "نبرد من" این بار به صورت مشرح و اکادمیک نوشته شده است. در این کتاب طرح کلی ایدیولوژی هتلر، اساس تفکر نازیسم، و نفرت هیلر نسبت به یهودیان انعکاس یافته است، نفرتی که منجر به هلوکاست یا قتل عام یهودیان شد.

چاپ جدید کتاب "نبرد من" در بر گیرندۀ بخش های تشریحی است و حدود ۳۵۰۰ حاشیه نویسی دارد.

این کتاب دو جلدی که حاوی ۲۰۰۰ صفحه است و قیمت آن ۶۰ دالر امریکایی است، در ماه اپریل ۲۰۱۶ در لست پر فروش ترین کتاب های غیر داستانی در آلمان قرار گرفت.

میعاد قانونی حق طبع و نشر ۷۰ سالۀ این کتاب در آخر ۲۰۱۵ میلادی پایان یافت و پس از ختم جنگ جهانی دوم، برای اولین بار این کتاب دو باره چاپ شد.

حدود ۱۲ میلیون جلد اصلی این کتاب که در سال ۱۹۲۵ میلادی و جلد دوم آن در سال ۱۹۲۶ میلادی چاپ شده بود، بین سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ یعنی از زمان ظهور هتلر تا سقوط اش فروخته شد.

در بین سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ حدود ۱۲ میلیون جلد کتاب هتلر به فروش رسید
در بین سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ حدود ۱۲ میلیون جلد کتاب هتلر به فروش رسید

هتلر جلد اول کتاب "نبرد من" را زمانی نوشت که در محبس لنزبرگ زندانی بود، زیرا وی پس از قصد کودتای نافرجام ۱۹۲۳ میلادی مونیخ زندانی شد. او در جلد اول این کتاب به طور گسترده به شرح حال خود پرداخته است. پس از رهایی از زندان، هتلر بخش زیاد جلد دوم کتاب را نوشت.

فروش کتاب "نبرد من" در حالی افزایش یافته است که واکنش های شدید سیاسی در مورد بحران پناهجویان در آلمان جدی شده است. روی همین دلیل، حزب جاگزین آلمان و حزب آزادی اتریش از حمایت مردمی بیشتر در آلمان برخوردار شده اند.

انتون پلنکا، استاد علوم سیاسی و متخصص مسایل ملی گرایی در پوهنتون اروپای مرکزی در بوداپست، پایتخت هنگری، به صدای امریکا گفت که این کتاب به طور گسترده علمی و اکادمیک نوشته شده است—نه به گونۀ که حمایت مردم را از ایدیولوژی نازی ها انعکاس بدهد.

آقای پلنکا گفت که فروش کتاب "نبرد من" ممکن مقاومت روز افزون را در برابر مهاجرین و افزایش ملی گرایی در اروپا بازتاب دهد، اما به گفتۀ وی این کتاب عامل این مسایل نیست.

XS
SM
MD
LG