لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش ابتلا به ایچ آی وی در آسیا و حوزه اقیانوس آرام


گزارش صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال که حاصل دو سال پژوهش می باشد، افزایش انتانات ناشی از ویروس «ایچ آی وی» در میان جوانان را هشدار بخاطر وقوع یک شیوع همه گیر این ویروس خوانده است.

وینگ سی چینگ، مشاور منطقوی یونسف در بخش مبارزه با ایچ آی وی و ایدز میگوید که مایۀ اصلی نگرانی افزایش ۱۲۰ در صد واقعات این مرض و مرگ جوانان از سال ۲۰۰۰ میلادی به اینسو است.

خانم چینگ گفت: "کشور های آسیا و حوزۀ اقیانوس آرام با شیوع پنهان ایچ آی وی در میان نوجوانان مواجه اند. دلیل پنهان ماندن این موارد عدم آزمایش نوجوانان زیر سن ۱۸ سال است زیرا پیش از انجام آزمایش ایچ آی وی باید رضایت والدین شان کسب شود."

گزارش صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال می افزاید، اکثریت جوانان زیر سن ۲۰ سال با خطر کمتر ابتلا به ایچ آی وی مواجه اند در حالی که شیوع این ویروس در میان جوانان در هنوی، بنکاک، چیانک مای، ممبای و شهرهای متعدد در چین فوق العاده بلند می باشد.

کمبودیا، چین، هند، میانمار، پاکستان، پاپوا نیو گینی، فلیپین و ویتنام کشور های است که در آن واقعات ویروس ایچ آی وی در میان جوانان بسیار بلند است.

گزارش ملل متحد تخمین میکند که شمار جوانان مصاب به ایچ آی وی که در اندونیزیا زیست دارند به بیش از ۴۰ هزار میرسد اما این رقم در تایلند در حدود ۱۰ هزار است.

ملل متحد میگوید که در سراسر منطقه در حدود ۲۲۰ هزار جوان مصاب به ویروس ایچ آی وی زندگی میکند.

گزارش ملل متحد از مقامات این کشور ها میخواهد تا معلومات بهتری از جوانان را تهیه کرده و استراتیژی های جلوگیری از ابتلا به ایچ آی وی و قوانین و پالیسی های مختص به جوانان را تصویب کنند.

این گزارش می افزاید که تنها ۱۰ کشور در منطقه قوانین و پالیسی های دارد که بر اساس آن جوانان میتوانند بدون رضایت والدین شان آزمایش ایچ آی وی را انجام دهند و به سایر خدمات نیز دسترسی داشته باشند.

XS
SM
MD
LG