لینک های دسترسی

Breaking News

عکس العمل ها در مورد مرگ هولبروک


عکس العمل ها در مورد مرگ هولبروک
عکس العمل ها در مورد مرگ هولبروک

وزرای خارجه کشور های اروپایی به روز سه شنبه در دومین روز ملاقات شان در بروکسل قبل از جلسه رهبران در اخیر هفته، به مناسبت مرگ ریچارد هالبروک دیپلومات امریکا ادای احترام نمودند.

وزارت خارجۀ ایالات متحده اعلام نمود که ریچارد هالبروک دیپلومات ماهر و ورزیدۀ امریکا شام دوشنبه وفات نمود. وی بخشی از "اسناد وزارت دفاع امریکا" را نوشت، طراح پلان صلح بوسنیا در سال ۱۹۹۵ بود، و منحیث نماینده خاص براک اوباما رئیس جمهور امریکا در پاکستان و افغانستان اجرای وظیفه نموده بود. وی شصت و نه سال عمر داشت.

ستیڤن ونه کر، وزیر خارجه بلجیم که در حال حاضر ریاست جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا را نیز به عهده دارد، در پاسخ به سوالی که مرگ وی چه تاثیری بر پروسه های شرق میانه، افغانستان و پاکستان خواهد داشت گفت

الکساندر ستب، وزیر خارجه فنلند در مورد مرگ ریچارد هالبروک گفت "از شنیدن این خبر بسیار متأثر گردیدم. من فکر می کنم که وی یک دیپلومات خارق العاده بود، یکی از بهترین ها که ما تا حال داشته ایم."

دیوید لدنگتن، وزیر برتانیه در امور اروپائی میگوید دیپلوماسی موثر ریچارد هالبروک در ختم جنگ کمک نمود. وی در نجات انسان ها و ایجاد صلح در این قسمت جهان که از جنگ های داخلی و برخورد های شدید متزلزل گردیده بود، کمک نمود. تمام اروپائی ها مدیون وی هستند، و ما تاثرات عمیق خود را به خانواده و دوستان می فرستیم، و خاطره وی را گرامی می داریم.

XS
SM
MD
LG