لینک های دسترسی

Breaking News

ایجاد صدها مرکز نو رای دهی در مناطق صعب العبور


۱۶ حمل سال ۱۳۹۳ خورشیدی، روز رای دهی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان است
۱۶ حمل سال ۱۳۹۳ خورشیدی، روز رای دهی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان است
سریر احمد برمک، عضو کمیسیون مستقل انتخابات به رادیو آشنای صدای امریکا گفت که ایجاد مراکز نو رای دهی بنابر درخواست باشنده های مناطق صعب العبور صورت گرفته و هدف آن توسعهء مشارکت مردم در انتخابات است.

پیش از این والی ولایت بدخشان گفته بود زمان برگزاری انتخابات باید تغییر کند چون باشندگان این ولایت به دلیل مسدود بودن راه ها، شاید در آن اشتراک ورزیده نتوانند.

کمیسیون مستقل انتخابات اما گفته است که انتخابات در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

آقای برمک گفت اضافه بر ۶۸۴۵ مرکز رای دهی در تمام کشور، ۳۲۶ مرکز نو رای دهی در ولایاتی چون بدخشان، بامیان، دای کندی و غور ایجاد خواهد شد.

این مقام کمیسیون انتخابات گفت فهرست مراکز نو رای دهی به کمیسیون امنیتی انتخابات فرستاده شده تا شامل پلان امنیتی انتخابات گردد.

مقام ها در وزارت داخله افغانستان گفته اند که دست کم ۴۱۴ مرکز رای دهی در مناطقی موقعیت دارند که در روز رای دهی امنیت آنها از سوی نیروهای افغان، تامین شده نمی تواند.

انتقال مواد انتخاباتی

مقام ها در کمیسیون انتخابات می گویند که بیشتر از نصف مواد انتخاباتی (برگه های رای دهی، رنگ و غیره) که در روز انتخابات از آن کار گرفته خواهد شد، به کشور انتقال گردیده و تا آخر همین ماه انتقال این مواد تکمیل خواهد شد.

آقای برمک گفت که برگه های رای دهی توسط یک شرکت خصوصی که با سازمان ملل قرارداد بسته، در امارت متحده عربی چاپ شده اند.

به گفته آقای برمک، در صورتی که انتخابات به دور دوم کشانید شود شرکتی که برگه های رای دهی را چاپ کرده اطمینان داده است که برگه های نو را در دو روز چاپ کند.
XS
SM
MD
LG